اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز:

500 هزار نفر عضو جامعه خیرین مدرسه‌ساز هستند

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز گفت: در حال حاضر 500 هزار نفر در سراسر کشور عضو جامعه خیرین مدرسه‌ساز هستند.

500 هزار نفر عضو جامعه خیرین مدرسه‌ساز هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا حافظی امشب در دیدار با آیت‌الله سبحانی با اشاره به تشکیل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در 16 سال پیش اظهار کرد: پس از جنگ تحمیلی مردم ایران دریافتند که اکنون نوبت جهاد مال است به همین دلیل به امر مدرسه‌سازی روی آوردند.

وی افزود: بسیاری از مدارس ایران در 16 سال پیش چهارنوبته بودند ولی امروز به همت جامعه خیرین مدرسه‌ساز به مدارس دو یا یک نوبته تبدیل شده‌اند و در حال حاضر 500 هزار نفر عضو این جامعه هستند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز با اشاره به تاکیدات اسلام مبنی بر کسب علم و دانش خاطرنشان کرد: خیرین ما کاری را انجام می‌دهند که خداوند به آنها وعده داده است که در راه او انفاق کرده و ده‌ها برابر را برداشت کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب این حرکت خیرین مدرسه‌ساز را تایید فرموده‌اند و امروز به برکت انقلاب اسلامی و کار 500 هزار خیر مدارس فراوانی در سراسر کشور احداث شده‌اند.

حافظی با بیان اینکه احداث مدرسه بسترسازی برای آیندگان این مرز و بوم محسوب می‌شود، گفت: هر کشوری که آموزش و پرورش موفقی داشته باشد در تمام زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی موفق خواهد شد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز اضافه کرد: مردم ایران در دوران تحریم‌های بین‌المللی به این حقیقت رسیده‌اند که پیشرفت کشور در آموزش صحیح دانش‌آموزان و دانشجویان معنا می‌یابد و به همین دلیل به امر مدرسه‌سازی روی آورده‌اند.

وی با اشاره به سکونت 10 درصد مردم ایران در کشورهای خارجی عنوان داشت: فرزندان این افراد به دلیل تحصیل در مدارس خارجی در حال فراموش کردن فرهنگ ملی و زبان خود هستند؛ اگر دولت در این میان دخالت کند جنبه سیاسی می‌یابد ولی جامعه خیرین با حضوری فعال و با کمک ایرانیان خارج‌نشین مدارسی را در برخی کشورها احداث کرده و معلمان ایرانی را در آنها به کار گمارده است تا آینده‌سازان این مرز و بوم فرهنگ و زبان ملی خود را همچنان حفظ کنند.

انتهای پیام/78004/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول