اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد خبر داد

صرفه‌جویی 280 میلیارد تومانی با فناوری خط گرم در صنعت برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد گفت: در مدت 21 ماه گذشته استفاده از فناوری خط گرم در صنعت برق به طور مستقیم و غیرمستقیم، انتفاعی 280 میلیارد تومانی برای صنعت و اقتصاد کشور به ارمغان آورده است.

صرفه‌جویی 280 میلیارد تومانی با فناوری خط گرم در صنعت برق

به گزارش خبرگزاری فارس، از مشهد، نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس امروز طی بازدیدی از نیروگاه خورشیدی شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی به بازدید از بخش دیسپچینگ این شرکت پرداختند.

در این بازدیدها مسئولین مربوطه با ارائه گزارش، به معرفی نیروگاه خورشیدی و فضای داخلی شرکت و بخش دیسپچینگ به اعضای کمیسیون انرژی مجلس پرداخته و تقاضاهای خود را نیز طی نشستی که بعد از این بازدید برگزار شد، مطرح کردند.

در این نشست همچنین مشکلات برق استان مطرح شده و مسئولین استانی حمایت مسئولین دولتی را خواستار شدند.

در ادامه نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس با اظهار قدردانی از تلاش مسئولین استانی حمایت خود را در قالب طرح‌های ارائه شده به مجلس عنوان کردند.

به گزارش فارس، بعد از این نشست و تبادل اطلاعات و اظهارنظرها، اعضای کمیسیون انرژی به همراهی مسئولین مربوطه استانی به بازدید از خط گرم پرداختند.

در این بازدید علی سعیدی مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد اظهار داشت: خط گرم نام سامانه عملیاتی است که با خط برق‌دار 20 هزار ولت کار می‌کند.

وی افزود: دوره‌های آموزش خط گرم به روش فرمان از نزدیک در سطح عالی بین‌المللی در سال 89 برگزار شده است.

وی گفت: از ابتدای سال 90 در شرکت توزیع برق مشهد برای انجام 95 درصد عملیات سرویس و نگهداری و تعمیرات شبکه‌های فشار متوسط، برق شبکه‌ها قطع نمی‌شود و به صورت برق‌دار با استفاده از فناوری خط گرم و به روش فرمان از نزدیک تعمیرات و سرویس انجام می‌شود.

سعیدی در ادامه گفت: اکنون بیش از 21 ماه از راه‌اندازی کامل و سیستمی سامانه خط گرم فرمان از نزدیک می‌گذرد.

وی همچنین ادامه داد: در مدت 21 ماه گذشته استفاده از این فناوری به طور مستقیم و غیرمستقیم، انتفاعی 280 میلیارد تومانی برای صنعت برق و اقتصاد کشور به ارمغان آورده است.

به گزارش فارس بازدیدکنندگان در این خط شاهد انجام عملیات مانوری کارشناسان و تکنسین‌های برق بر روی تیرهای برق بودند.

در قالب این نوع عملیات در حین تعویض تیر برق، برطرف کردن و برداشتن شاخه قطع شده از روی سیم‌ها،‌ تعویض سیم‌ و غیره جریان برق شهر قطع نشده و همچنان می‌توان با وجود برق در مناطق مختلف شهر به انجام این عملیات ادامه داد.

در ادامه تیم بازدیدکننده به بازدید از تونل انرژی و پست GIF پرداختند. در بازدید از تونل انرژی محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: مشهد با جمعیت 4 میلیونی و ورود سالانه 25 میلیون زائر، به 2 هزار و 500 مگاوات برق در سال 1404 نیاز خواهد داشت.

وی افزود: تامین برق برای این جمعیت نیاز به بازسازی شبکه‌های زیرساختی دارد.

متولی‌زاده افزود: بر اساس طرح جامع شهر مشهد قرار شد ارتباطی بین پست‌های برق از طریق تونل انجام شود و تونل موجود با طول 3.5 کیلومتر از میدان فلسطین مشهد تا هتل هما مشهد امتداد دارد.

وی همچنین از تونل انتقال انرژی الکتریکی طالقانی ـ سجاد به روش حفاری مکانیزه با کابل‌های 132 هزار ولت که در حال احداث است، خبر داد.

متولی‌زاده با معرفی پست GIF گفت: این پست با ظرفیت تامین برق 30 هزار خانه در مشهد فعال است.

وی در خاتمه افزود: از محل فروش برق نیروگاه شریعتی امیدواریم بتوانیم ساخت تجهیزات GIF را در داخل ایران انجام دهیم.

انتهای پیام/2202/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول