اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / روایت کریمی‌قدوسی از سفر اعضای ‌کمیسیون امنیت ملی مجلس به لبنان و سوریه

نیروهای ‌حزب‌الله ‌پیروزی‌های خود را نشأت گرفته از تفکر امام خامنه‌ای می‌دانند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ‌سه ماه قبل ‌‌در قالب یک هیئت از مجلس ‌به سوریه و لبنان رفتیم وقتی از نیروهای حزب‌الله درباره پیروزی‌هایشان پرسیدیم گفتند موفقیت‌های ما نشأت ‌گرفته از تفکر بسیجی امام خامنه‌ای است.

نیروهای ‌حزب‌الله ‌پیروزی‌های خود را نشأت گرفته از تفکر امام خامنه‌ای می‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد کریمی قدوسی ‌در جمع بسیجیان مشهد اظهار داشت: ملت شهید‌پرور ایران در دامن این انقلاب رشد پیدا کرده‌ و با اندیشه‌ها و افکار امام راحل در میان دیگر کشورها قد برافراشته‌اند و اکنون نیز زیر پرچم بصیرت مقام معظم رهبری به راه خود تا رساندن این پرچم به صاحب‌الزمان ادامه می‌دهند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به فراز و فرودهای انقلاب در این چند دهه اشاره‌ای گذرا کرد و گفت: ملت ما با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری سخت‌ترین آزمایش‌های سیاسی را پشت سر گذاشته‌ و در این راستا سربلند و سرافزار بودند؛ این در حالی است که اگر این آزمایش‌ها در کشور دیگر انجام می‌شد بی‌شک تحمل حتی چند ماه را نداشته و سر تعظیم فرود می‌آوردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان جایگاه و اهمیت بسیج در 33 سال گذشته و شرایط امروز کشور در عرصه‌های گوناگون نظیر اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اظهار داشت: تعبیر امام (ره) در ارتباط با بسیج، تعبیر لشکر مخلص خدا بود و این مصداقی برای صداقت و ایمان این قشر است که تا پایان، بسیج و بسیجیان به این مدال رهبر کبیر انقلاب افتخار خواهند کرد.

** بسیج همواره لبیک‌گو فراخوان‌های رهبری است

کریمی قدوسی در بیان تفسیر جمله امام(ره) به این نکته اشاره داشت که بسیج امتحان خود را در گرفتن این نشان، پس داده و دلیل آن هم این است که امام (ره) هیچ مصداقی را بدون تامل و تدبیر بیان نمی‌کردند.

وی ادامه داد: بسیج همواره امام و رهبری را یاری کرده و در این بین نیز تاکنون هیچ فراخوانی از سوی امام(ره) و مقام معظم رهبری نبوده است که با لبیک بسیجیان همراه نشود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آثار امام خمینی اشاره کرد و افزود: امام در آثار ادبی و حماسی خود زیباترین واژه‌های عرفانی و انقلابی را برای بسیج استفاده کردند که این خود نشان جایگاه والای بسیج است.

وی در بیان مواضع بسیج در عرصه‌های گوناگون انقلاب گفت: بسیج مواضعش از همان ابتدا تا به امروز روشن، صریح و شفاف است و این نکته را نیز باید به مواضع بسیج اضافه کرد که هیچ‌گاه مواضعش را در کوچه و پس کوچه‌ها و اندرونی‌های خانه‌ها بیان نمی‌کند و هراسی از بیان مواضع خود نیز ندارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که برای مواضع بسیج می‌توان گفت این است که بسیج هراسی از آن ندارد که بگوید در پی تاسیس یک حکومت اسلامی در جهان است، همانطور که امام(ره) بعد از هشت سال دفاع مقدس بیان داشتند که بسیج برای حکومت اسلامی در جهان الگوی بی مثال است.

کریمی قدوسی در ادامه به سفری که اخیراً با تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سوریه و لبنان داشته اشاره کرد و افزود: سه ماه قبل بود که در قالب یک هیئت از مجلس شورای اسلامی به سوریه و لبنان رفتیم در یکی از نقاط اصلی درگیری حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی منطقه‌ای بود که در آن نیروهای حزب‌الله با تنها چند نفر توانسته بودند نیروهای چند برابری ارتش رژیم صهیونیستی را به زانو درآورند.

وی ادامه داد: نکته قابل تامل در آن منطقه این بود که در آنجا تصاویر مقام معظم رهبری و امام(ره) به تعداد قابل توجهی وجود داشت و اسم خیابان‌های آنجا به نام شهرهای ایران بود وقتی از آنان در ارتباط با این گونه نامگذاری و این تصاویر پرسیدیم بیان کردند که این تفکر بسیجی و امام(ره) و مقام معظم رهبری بود که ما را به اینجا رسانده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به یکی دیگر از بیانات امام(ره) در بیان جایگاه بسیج اشاره کرد و گفت: «بسیج از الطاف خداوند است» این گفته امام به معنای آن است که فریاد بسیج رسا و گویا است و همه عالم را فرامی‌گیرد.

انتهای پیام/5285/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول