اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف قوچان خبر داد

استقبال از زائران پیاده امام رضا(ع) در 9 پایگاه اسکان و پذیرایی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان گفت: در سال جاری برای استقبال از کاروان‌های پیاده‌ای که در دهه آخر ماه صفر به حرم امام رضا(ع) مشرف می‌شوند 9 پایگاه برای اسکان و پذیرایی درنظر گرفته شده است.

استقبال از زائران پیاده امام رضا(ع) در 9 پایگاه اسکان و پذیرایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حجت‌الاسلام سید عبدالحمید رحمانی حسینی ظهر امروز در جلسه ستاد استقبال از کاروان‌های پیاده حریم رضوی (طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی) در محل فرمانداری شهرستان قوچان اظهار داشت: هر ساله برای برگزاری مراسم حج تمتع که حدود 80 هزار زائر به مکه و مدینه مشرف می‌شوند ده‌ها دستگاه اجرایی و وزارتخانه درگیر کار شده اما برای جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفر که پیاده به حریم رضوی مشرف می‌شوند تاکنون سازماندهی مناسب صورت نگرفته بود.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در سال‌های اخیر اقداماتی را برای سازماندهی کاروان‌های پیاده انجام داده و تا سال گذشته این طرح در استانداری خراسان رضوی و با مشارکت دوایر دولتی انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان با اشاره به این مطلب که قوچان در سال گذشته رتبه اول طرح استقبال از زائران امام رضا(ع) را کسب کرده، یادآور شد: در سال گذشته 7 پایگاه در ورودی و خروجی و داخل شهر برای اسکان و پذیرایی از زائران در نظر گرفته شده که 12 هزار و 420 نفر در این پایگاه‌ها اسکان یافته و 12 هزار و 980 نفر مورد پذیرایی قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: در سال جاری برای استقبال از کاروان‌های پیاده‌ای که در دهه آخر ماه صفر به حرم امام رضا(ع) مشرف می‌شوند 9 پایگاه برای اسکان و پذیرایی از زائران درنظر گرفته شده است.

رحمانی حسینی نیاز اضطراری برای این پایگاه‌ها را 1700 تخته پتو و 25 هزار عدد لیوان یک بار مصرف برشمرد و عنوان کرد: استان مازندران به عنوان معین امامزاده سلطان ابراهیم(ع) و استان گلستان به عنوان معین امامزاده جلیل(ع) درنظر گرفته شده و در هر پایگاهی حدود 10 نفر نیرو حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/2202/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول