اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد:

فقدان برنامه مشخص از دلایل وجود مشکلات در محدوده بارگاه رضوی است

فرماندار مشهد فقدان برنامه مشخص، تقسیم کار منطقی میان دستگاه‌ها، اقدامات جزیره‌ای و مقطعی، موازی‌کاری و اختصاص نیافتن بودجه‌ ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی را از جمله دلایل وجود مشکلات کنونی در محدوده بارگاه منور رضوی دانست.

فقدان برنامه مشخص از دلایل وجود مشکلات در محدوده بارگاه رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن موحدیان در کارگروه بررسی آسیب‌های حریم حرم مطهر، ارائه خدمات ویژه در محدوده حرم را نیازمند ایجاد تشکیلات و ساختار ویژه عنوان کرد و افزود: تشکیل ساختارهایی چون مجتمع قضایی ثامن، شهرداری منطقه ثامن و مرکز بهداشت نقش موثری در تحقق این مهم داشته و انتظار می‌رود دیگر دستگاه‌های اجرایی که خدمتشان در محدوده حرم نمود بارزتری دارد، در همین راستا نسبت به ایجاد ساختاری مشخص جهت ارائه خدمات شایسته اقدام کنند.

وی فقدان برنامه مشخص، تقسیم کار منطقی میان دستگاه‌ها، انجام اقدامات جزیره‌ای و مقطعی، موازی‌کاری و اختصاص نیافتن بودجه‌ای ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی را از جمله دلایل وجود مشکلات کنونی در محدوده بارگاه منور رضوی دانست و ابراز امیدواری کرد: با تقویت مرکز اجرایی ثامن زمینه برای هم‌افزایی نهادهای متولی و استفاده از ظرفیت حریم مضجع شریف رضوی جهت توسعه فرهنگ رضوی بیش از پیش فراهم شود.

در ادامه، سید امیر مرتضوی معاون دادستان مشهد نیز در سخنانی با اشاره به آیین‌نامه 21 ماده‌ای حریم نور اظهار داشت: طبق توافقات انجام شده با اعضای کارگروه، محدوده‌ای شامل مبدا چهارراه کلانتر، میدان طبرسی، میدان شهدای مسجد گوهرشاد، چهارراه شهدا و خیابان 17 شهریور تا حرم مطهر به عنوان حریم نور اطلاق می‌شود که در آن برنامه‌های ویژه‌ای جهت پیشگیری از وقوع و کاهش آسیب‌های اجتماعی تدارک دیده شده است.

وی به برگزاری جلسات ماهیانه کارگروه در دادگستری و فرمانداری مشهد اشاره و اضافه کرد: با تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه تاکنون 52 اقدام اثربخش در این راستا انجام شده به طوری‌که طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در ابتدای سال 93 تغییرات وضعیت حریم رضوی به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و خدمات ملموس خواهد بود.

مرتضوی جمع‌آوری علایم فرقه‌های نوظهور، لباس‌های خارجی با تصاویر مبتذل، جمع‌آوری متکدیان، کارتن‌خواب‌ها و معتادان، انجام 28 هزار بازرسی صنفی از ابتدای امسال و تهیه بانک اطلاعات رانندگان وسائط حمل و نقل عمومی را بخشی از اقدامات گسترده انجام شده در حریم رضوی عنوان کرد.

انتهای پیام/2202/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول