اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر

کارگاه آموزشی و تولیدی پرورش قارچ در سنندج بهره‌‌برداری شد

کارگاه آموزشی و پرورش قارچ با حضور معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیش‌ از ظهر امروز در سنندج بهره‌برداری شد.

کارگاه آموزشی و تولیدی پرورش قارچ در سنندج بهره‌‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری ازاین پروژه اظهار کرد: این پروژه با اعتبار 80 میلیون تومان راه‌اندازی شده و در هر دوره آموزشی 14 نفر را زیرپوشش قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: آموزش‌های ارائه شده در این کارگاه آموزشی به صورت تئوری و عملی بوده و محصولات تولید شده آن نیز در همین کارگاه به فروش می‌رسد.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان، هر دوره آموزشی در 40 روز برگزار و افراد شرکت‌کننده 165 ساعت آموزش کسب می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمونه این کارگاه آموزشی در شهر صاحب سقز نیز راه‌اندازی شده و در قروه نیز با توجه به ظرفیت‌های خوب شهرستان در حال راه‌اندازی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان ضمن اشاره به توانمندی‌های استان در حوزه کشاورزی، گفت: ایجاد چنین کارگاه‌هایی با کمترین هزینه می‌تواند، نقش بسزایی در ایجاد اشتغال‌های پایدار و مولد داشته باشد.

وی در خصوص ایجاد کارگاه بزرگ پرورش قارچ افزود: تولید قارچ نیاز به کارگاه بزرگی ندارد و تک تک خانه‌ها می‌توانند خود کارگاهی برای تولید قارچ باشند.

به گفته وی، به ازای کاشت 3 تن مواد اولیه، بیش از 5 تن برداشت دارد و محصول کارگاه با قیمت کمتری در خود محل به فروش می‌رسد.

استاندار کردستان نیز در این مراسم از راه‌اندازی این کارگاه‌ها به عنوان اقدامی ارزشمند در راستای ایجاد اشتغال‌های پایدار نام برد و بیان کرد: ایجاد امکانات لازم برای کارگاه‌های آموزشی در سطح استان باید در اولویت مسئولان قرار گیرد.

علیرضا شهبازی در روند بازدید از کارگاه آموزشی خیاطی و کامپیوتر این آموزشگاه نیز اظهار کرد: گسترش بیش از پیش این آموزش‌ها می‌تواند نقش مهمی در کمک به اقتصاد خانواده‌ها در سطح استان باشد.

انتهای پیام/79002/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول