اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

زنگ خطر کم‌کاری متولیان فرهنگی کهگیلویه به گوش می‌رسد

فرماندار کهگیلویه کم‌کاری متولیان فرهنگی شهرستان را عامل بروز معضلات اجتماعی در شهر دهدشت دانست و گفت: نباید به بهانه نبود اعتبارات دست روی دست گذاشت.

زنگ خطر کم‌کاری متولیان فرهنگی کهگیلویه به گوش می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست شورای اجتماعی شهرستان پیش از ظهر امروز بدون حضور متولیان فرهنگی و اثرگذار در مقوله کاهش معضلات اجتماعی و به ریاست فرماندار در سالن فرمانداری دهدشت تشکیل شد.

ابراهیم جعفری در این نشست بیکاری را عامل اساسی معضلات اجتماعی در شهرستان دانست و اذعان داشت: روند بیکاری کهگیلویه نسبت به سایر نقاط کشور در حال افزایش است.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه شب‌نشینی جوانان و نوجوانان و عدم استفاده بهینه از اوقات فراغت در دهدشت به خاطر بیکاری است، افزود: زمینه اشتغال صنعتی در این شهرستان وجود ندارد و بخش کشاورزی هم به رغم وجود ظرفیت‌های خوب در این حوزه به خوبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

رئیس شورای اجتماعی کهگیلویه بی‌مسئولیتی والدین را عامل دیگر شب‌نشینی جوانان و نوجوانان دانست و افزود: قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با افراد مزاحم در سطح شهر باید بیشتر شود.

وی عدم وجود اماکن ورزشی را از دیگر مشکلات جوانان دهدشت برشمرد و یادآور شد: سرانه ورزشی شهرستان کهگیلویه کافی نیست و این امر باعث صرف انرژی جوانان در جاهای مشکل‌آفرین می‌شود.

جعفری با بیان اینکه توزیع سرانه‌های ورزشی در سطح استان یکنواخت نیست، ابراز داشت: هزینه‌ گزاف سالن‌های ورزشی موجود در دهدشت نیز مانع از حضور جوانان و نوجوانان در فضاهای ورزشی می‌شود.

فرماندار کهگیلویه کم‌کاری ادارات و نهادهای فرهنگی شهرستان را عامل بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی خواند و تأکید کرد: مدیران نباید به بهانه کمبود اعتبارات دست روی دست بگذارند و نسبت به کارهای فرهنگی بی‌تفاوت باشند.

جعفری با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی ادامه داد: متأسفانه حتی یک نمایشگاه کتاب هم در سطح شهر برگزار نشد.

جعفری توجه به امورات اسلام و ترغیب جوانان به شرکت در مراسم مذهبی را از دیگر راه‌کارهای مقابله با معضلات اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: ادارات و نهادهای این حوزه بیشتر تلاش کنند.

مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه با اشاره به کم‌رنگ بودن برنامه‌های مفرح در سطح شهر خواستار اجرای برنامه‌های شاد و متنوع توسط شهرداری و متولیان فرهنگی در سطح شهر شد و گفت: در کنار برنامه‌های ملی، مذهبی اجرای جنگ شادی و برنامه‌های اثرگذار در سینما تدارک دیده شود.

جعفری آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها در خصوص مضرات مواد روانگردان را وظیفه سیمای استانی دانست و تصریح کرد: صدا و سیما می‌تواند در این مقوله بهتر وارد عمل شود و با اجرای برنامه‌های قوی و اثرگذار تعهد خانواده‌ها نسبت به فرزندان را بیشتر کند.

انتهای پیام/82016/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول