اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس مطرح کرد

ولع آمریکا برای مذاکره با ایران/ شمشیر تحریم‌ها زنگ زده است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: شمشیر برنده تحریم‌ها با وجود تاثیرات قابل توجه آن بر دیگر کشورها در برابر ایران زنگ زده و در حال شکسته شدن است.

ولع آمریکا برای مذاکره با ایران/ شمشیر تحریم‌ها زنگ زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد کریمی‌قدوسی صبح امروز در جمع بسیجیان مشهد گفت: امروز دشمن در اوج گرفتاری و بدبختی است؛ مصداق آن همان صحبت تلفنی ‌اخیر اوباما با رئیس جمهور ایران است که هنوز صحبت با آقای روحانی تمام نشده پشت تریبون می‌رود و حتی قبل از وزیر امور خارجه‌اش عنوان می‌کند «من با روحانی صحبت کردم» که این همان عجله و ولع آمریکایی در اوج گرفتاری برای صحبت و مذاکره با ایران بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمونه دیگری از عجله آمریکایی‌ها برای رهایی از گرفتاری خود و مذاکره با ایران آن بود که وزیر خارجه آمریکا دور قبل عنوان می‌کند به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که دیگر تحریم‌ها اثر ندارد و اگر به این مسئله اصرار کنیم وحدت ما از بین می‌رود.

کریمی‌قدوسی به مذاکرات ژنو اشاره کرد و گفت: قرار بود مقام معظم رهبری پنجم آذرماه با بسیجیان دیدار داشته باشند اما با توجه به برگزاری مذاکرات ژنو این دیدار یک هفته زودتر برگزار شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خطاب به بسیجیان ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار و در جمع شما حماسه‌سازان به بیان مواضع ایران در رابطه با مذاکره پرداختند تا پاسخی برای یاوه‌گویی‌های دشمنان باشد.

وی در ادامه به بخشی از صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا در رابطه با ایران و مذاکرات ایران پرداخت و گفت: در سه ماه گذشته بیش از چندسال اخیر آمریکایی‌ها ملت ما را تهدید به گزینه نظامی کردند؛ نمونه آن این بود که هنوز یک روز از گفت‌وگوی اوباما با رئیس جمهور ایران نگذشته بود که در صحبت‌های خود متوسل به زور می‌شود و بار دیگر تاکید می‌کند که همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی روی میز است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خواستند با عربده‌کشی‌ بگویند ذلیل و بی‌پول و غذا شده‌اید که پای میز مذاکره آمده‌اید و حتی این‌ها را گفتند و به زبان آوردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن‌ها گفتند که ایرانی‌ها جیب‌شان خالی شده و حالا آمده‌اند تا مذاکره‌ کنند و اگر ما با ایران این‌گونه رفتارها را نمی‌کردیم و این تحریم‌ها بر روی ایرانی‌ها اثر نمی‌گذاشت آنان پای میز مذاکره نمی‌آمدند.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در جمع شما تمام این موارد و یاوه‌گویی‌های استکبار را پاسخ دادند.

** بسیج به استکبار نشان داد که ایران همچنان مقتدر است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خطاب به بسیجیان حاضر گفت: شما و نسل شما به تمام کشورها ثابت کردید که ایران هیچ‌گاه ذلیل نشده است و ایران و ایرانی همچنان مقتدر است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تحولات اخیر سوریه اشاره کرد و افزود: چه چیزی و چه عاملی سبب شده تا به امروز و با وجود همه کارشکنی‌ها سوریه سرپا بماند؟

کریمی‌قدوسی ادامه داد: در روزهای ابتدایی آنان تجربه شما را قبول نمی‌کردند اما اگر امروز به تحولات سوریه نگاه کنید متوجه می‌شوید که این تجربه شما بسیجیان بوده که آنان را سرپا نگه‌ داشته است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز در سوریه و با بهره‌گیری از تجربه شما بسیجیان گردان‌های مردمی با حضور مردم سوریه شکل گرفته و همین گردان‌های مردمی هستند که خط‌شکن جبهه‌های سوریه شده‌اند.

کریمی‌قدوسی گفت: استکبار در این چند سال هرچه داشت را به میدان آورد تا آخرین منزل در مقابل اسلام و جهانی شدن حکومت اسلامی بایستاد، بسیج هم تا آخرین قطره خون مقابل استکبار ایستاده اما وعده الهی این است که جبهه حق پیروز میدان خواهد بود.

وی افزود: اینکه امروز ملت ایران الگوی سایر کشورها است به دلیل آن است که 33 سال تجربه توام با بزرگترین و سخت‌ترین  هجمه‌ها و بحران‌های دشمن را با اقتدار پشت سر گذاشته‌ و اکنون با سخاوت این تجربه را به همه جهان منتقل کرد و این همان مصداق صحبت‌های امام(ره) است که عنوان کردند هسته‌های مقاومت در سراسر جهان شکل می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه بار دیگر به موضوع مذاکرات اخیر ایران با 1+5 اشاره کرد و گفت: 12 سال قبل زمانی که پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت بردند وزیر خارجه وقت آمریکا در مراسمی به یکی از دیپلمات‌های ایرانی در انگلستان گفت که ما در آینده شما را تحریم می‌کنیم.

**‌ اهداف دشمن از تحریم‌ها علیه ملت ایران

کریمی‌قدوسی اظهار داشت: نکته اینجاست که آنان از تحریم‌های ظالمانه خود سه هدف را دنبال می‌کردند، هدف نخست آنان این بود که بین مسئولان نظام اختلاف ایجاد کنند که باید تمام مسئولان نظام مراقب این فتنه دشمن باشند.

وی هدف دوم دشمن از اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را ایجاد تفرقه و اختلاف میان ملت و مردم ایران ذکر کرد و گفت: آنان به دنبال آن هستند که وقتی مسئولان نظام اقدامی را انجام می‌دهند عده‌ای بگویند این اقدام خوب بود و عده‌ای از مردم از اقدام مسئولان خرده بگیرند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه که در این راستا حائز اهمیت است این است که مسئولان نظام باید به‌‌گونه‌ای رفتار کنند که میان مردم این تفرقه و اختلاف ایجاد نشود.

کریمی قدوسی هدف سوم را فروپاشی اقتصاد ایران دانست و تصریح کرد: آنان به دنبال آن بودند که اقتصاد ایران را با تحریم‌های ظالمانه فلج کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استکبار برای رسیدن به هدف سوم خود که همان فلج کردن اقتصاد ایران بود از هیچ اقدامی دریغ نکرد و برای رسیدن به این هدف رئیس خزانه‌داری آمریکا به کشورهای گوناگون می‌رفت تا بررسی کند که ایران با کدام کشورها و به چه طریقی تجارت می‌کند تا مانعی برای این تجارت شود.

**‌‌ اعتراف وزیر سابق آمریکا به نفوذ ایران در جهان

کریمی‌قدوسی با اشاره به اینکه آمریکا به نفوذ و قدرت ایران در جهان پی‌ برده‌ به اعتراف وزیر سابق آمریکا اشاره کرد و گفت: خانم کلیتون وزیر خارجه سابق امریکا در مراسم تودیع خود و پاسخ به بیان خاطرات سخت دوران وزارتش عنوان می‌کند هر زمان پرونده ایران روی میز من بود سخت‌ترین لحظه برای من بود چرا که هر کجا که سفر کردم دیدم ایران در همه کشورها دارای نفوذ و پایگاه است.

وی در ارتباط با مذاکرات اخیر ایران با 1+5 اظهار داشت: ایران مقتدر هرگز هراسی در برابر مذاکره نداشته و نخواهد داشت حتی اگر ایران تنها باشد چراکه پشتوانه ایران وحدت و انسجام ملی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما در مقابل، آنان با یکدیگر مشکل دارند و این نیز واضح است چراکه آنان بر سر منافع دنیا با یکدیگر رقیب هستند و هر کدام به دنبال منفعت خویش هستند.

** فشار شرکت‌های بزرگ جهان بر آمریکا برای تجارت با ایران

وی تاکید کرد: اکنون بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان بر آمریکا فشار آورده‌اند چراکه آمریکایی به آنان گفته بودند ما با تحریم‌های شدید خود علیه ایران در کمتر از شش ماه به نتیجه دلخواه می‌رسیم اما حالا آن شش ماه تبدیل به چند سال شده است و در این مدت این شرکت‌ها هزاران میلیارد دلار ضرر کرده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته حساب و کتاب آنان برای به زانو درآوردن ایران با این تحریم‌ها در مدت 6 ماه بی‌دلیل نبود چراکه شمشیر برنده تحریم آنان هرکجا رفت تاروپود آن کشور را از هم گسیخت، شما به وضعیت لیبی نگاه کنید چه بر سر این ملت آمد و یا کره شمالی.

کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد: این نشان آن است که شمشیر برنده تحریم‌ها با وجود تاثیرات قابل توجه آن بر دیگر کشورها در برابر ایران زنگ زده و درحال شکستن است.

انتهای پیام/2202/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول