اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

نظام جامع تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران تدوین شود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بر تدوین نظام جامع تربیتی در حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد.

نظام جامع تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی در جمع معاون و مدیران فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران مهم‌ترین بخش در مجموعه کاری حوزه‌های علمیه را تربیت طلبه دانست و افزود: مقدار زیادی از این تربیت در مباحث آموزشی، پژوهشی و نظام اداری مالی حوزه‌های علمیه رقم می‌خورد.

وی یکی از وظایف مهم معاونت فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران را نظارت مستمر در راستای امور تربیتی بر آموزش، پژوهش و مسائل اداری مالی دانست.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه رصد امور در حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه تاثیر تربیتی آنها نیازمند کار کارشناسی و مستدل است، خطاب به مدیران معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: بر این کارها نظارت کرده و به استانداردسازی تربیتی فضاهای مختلف کمک کنید.

وی خواستار تهیه نظام جامع تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران شد و اضافه کرد: این نظام از بدو ورود تا خاتمه حضور طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران موثر است و بردارهای مختلفی دارد که طلبه را تربیت می‌کند. تدوین این نظام نیازمند مطالعه و پژوهش و نظارت است.

جمشیدی با بیان اینکه مسئله تربیت از آموزش و پژوهش و ساختمان منفک نیست، اظهار داشت: در این زمینه مفرداتی تهیه شده است اما نیازمند نظام جامع تربیتی هستیم.

وی با اشاره به لزوم وجود اتاق فکر در معاونت فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: این اتاق فکر باید دارای کارشناسان قدر و باحوصله باشد که در راستای اجرای نظام جامع تربیتی، الگوسازی، هدایت و بر اجرا نظارت کند. این راه نیازمند تعامل مستقیم با معاونت‌های مختلف حوزه‌های علمیه خواهران است.

وی با بیان اینکه تربیت طلاب تا اندازه زیادی در مباحث آموزشی رقم می‌خورد‌، گفت: این مباحث از ابتدای ثبت نام تا وقتی مدرک تحصیلی در اختیار طلبه قرار می‌گیرد، در طول نظام آموزشی و حتی زمان فارغ‌التحصیلی مطرح است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: باید در رفتار خود در برابر طلاب صبور باشیم تا اگر یک متقاضی به دلیل کمبود امکانات یا فقدان شرایط در متقاضی، در حوزه پذیرفته نشد، تصویری که از حوزه دارد یک تصویر جاودانه، بااخلاق و پاک باشد.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران می‌تواند در مورد این مسائل طرح و ایده ارائه کند، اضافه کرد: اساتید بیشترین اثر را در حوزه‌ها دارند و می‌توانند اعتقادات عمیق را به طلاب منتقل کنند.

جمشیدی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران افرادی را تربیت می‌کنند که در نسل آینده و در جامعه تاثیرگذار خواهند بود، ادامه داد: این تاثیرگذاری هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم است.

انتهای پیام/2258/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول