اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خواهر شهید شاخص بسیج بانوان استان تهران:

مطالعه محور کار شهید قزوینی بود

خواهر شهید فاطمه قزوینی، شهید شاخص بسیج بانوان استان تهران در سال 92 گفت: خواهر شهیدم، از همان کودکی عاشق حضرت فاطمه (س) بود و مانند آن بانوی بزرگ اسلام زندگی کرد و به شهادت رسید.

مطالعه محور کار شهید قزوینی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، صدیقه قزوینی صبح امروز در یادواره شهیدان سیدطاهره هاشمی و فاطمه قزوینی در مسجدالرضای گیلاوند بیان کرد: خصوصیات اخلاقی بارزی در این شهید نهفته بود.

وی تصریح کرد: این شهید از خیلی جهات رعایت حال همه را می‌کرد و تمام کارهایش را در راستای جلب رضایت خداوند انجام می‏‌داد.

خواهر شهید شاخص بسیج بانوان استان تهران به روحیه بانشاط و پرتلاش بودن خواهر شهیدش اشاره کرد و افزود: تلاش او برای تمام هم‌‏شاگردی‌هایش عجیب بود؛ همه او را دوست داشتند و با تمام بچه‌ها چه مذهبی و چه غیرمذهبی دوست بود.

قزوینی ادامه داد:‌ شهید قزوینی‌ کتاب‌های مختلف را مطالعه می‌کرد، مطالب روزنامه‌ها را با دقت می‌خواند و در مسائل مختلف حساسیت نشان می‏‌داد.

وی اظهار کرد:‌ خواهرم در ساعاتی که معلم نداشتند یا در مراسم صبح‏گاه مدرسه،‌ مقالاتی که خودش تهیه و تنظیم کرده بود، را می‌خواند و با بچه‌ها راجع به مسائل و نظریات مختلف به بحث می‏‌پرداخت.

خواهر شهید قزوینی بیان کرد:‌ این شهید والامقام در سال 1358 در دانشگاه الزهرا در رشته اقتصاد پذیرفته شد و در دانشگاه نیز فعال و از اعضای پرتلاش انجمن اسلامی بود و در طول انقلاب فرهنگی و پس از آن، با وجود اینکه فرزند کوچک داشت، با مسائل فعالانه برخورد و در رابطه با ابراز عقیده‌‏اش مقاومت می‌کرد.

خواهر شهید شاخص بسیج بانوان استان تهران در خصوص شهادت خانواده‌اش که شهید قزونی نیز جزو آنان بود، تصریح کرد:‌ وقتی من بعد از بمباران روز عید مبعث به منزل پدر رسیدم، با تلی از خاک روبه‏‌رو شدم و همه عزیزانم به جز فاطمه را از زیر آوار درآورده بودند و او هنوز زیر آوار مانده بود.

وی تصریح کرد: پیدا کردنش هشت ساعت زمان برد و در نهایت او را در حالی یافتیم که هنوز زنده بود و بعد از 24 ساعت، او نیز به بقیه شهیدان خانواده‏‌ام پیوست.

به گزارش فارس، شهید فاطمه قزوینی در واپسین روزهای سال 1366 در حالی که 26 سال سن داشت،‌ در روز عید مبعث، با دو فرزندش و جمعی از عزیزترین نزدیکان خود (پدر، مادر، مادر بزرگ، دو خواهر و سه خواهرزاده) با فرزندی در شکم، بعد از تحمل هشت ساعت رنج و درد به شهادت رسید.

از آنجایی که پدر این شهید بزرگوار، شهید ماشاءالله قزوینی دماوندی‏الاصل بود، خانواده شهید قزوینی در گلزار شهدای اوره در دماوند به خاک سپرده شدند.

گفتنی است؛ یادواره شهید سیدطاهره هاشمی، شهید شاخص بسیج بانوان در سال 92 و شهید فاطمه قزوینی، شهید شاخص شهرستان دماوند و استان تهران، به مناسبت هفته بسیج و با همکاری پایگاه حضرت معصومه(س) گیلاوند و حوزه هفت حضرت فاطمه(س) ناحیه مقاومت دماوند و با حضور جمع زیادی از بانوان بسیجی و خانوده‌ شهدا در مسجدالرضای گیلاوند برگزار شد.

انتهای پیام/2568/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول