اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خواهر شهید شاخص بسیج بانوان در سال 92:

شهید هاشمی با وجود سن کم بسیار شجاع و اهل مطالعه بود

خواهر شهید سیدطاهره هاشمی، شهید شاخص بسیج بانوان در سال 92 گفت: شهید هاشمی با وجود سن کم بسیار شجاع،‌ با قناعت، ‌اهل مطالعه و آگاه به مسائل روز بود.

شهید هاشمی با وجود سن کم بسیار شجاع و اهل مطالعه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سیدمعصومه هاشمی صبح امروز در یادواره شهیدان سیدطاهره هاشمی و فاطمه قزوینی در مسجدالرضای گیلاوند بیان کرد: در بهمن سال 1360، اتحادیه کمونیست‌ها به همراهی منافقان که خودشان را سربداران نامیده بودند، در جنگل‌های آمل مخفی شده و در حال گذراندن آموزش‏‌های نظامی و‌ درصدد تصرف و اشغال شهر آمل بودند.

هاشمی ادامه داد: آنها آمل را شاهراه بین پایتخت و استان‏‌های شمالی و شرقی می‌دانستند و فکر می‌کردند با گرفتن آمل می‌توانند به کل مازندران، خراسان، سمنان و تهران دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه منافقان با سرد شدن هوا نتوانستند در جنگل زیاد دوام بیاورند، اظهار کرد: به همین دلیل، با تصمیمی سریع به آمل حمله کردند و با توجه به اینکه کشور در سال‏‌های اول جنگ بود، خود مردم در کنار بسیج و ژاندارمری وارد عمل شدند و هر خانه تبدیل به یک سنگر شده بود.

شهید هاشمی 14 سال بیشتر نداشت

خواهر شهید شاخص بسیج بانوان در سال 92 تصریح کرد:‌ طاهره هاشمی به همراه دوستش وقتی دیدند که همه چیز به هم ریخته و مدارس هم تعطیل شده است، به خدمات‏‌رسانی به مدافعان از شهر پرداختند و به جمع‌‏آوری وسایل مورد نیاز نیروهای مردمی مشغول شدند.

وی افزود: این دو دوست،‌ حتی برای اهدای خون هم رفته بودند، اما به دلیل پایین بودن سنشان نتوانسته بودند این کار را انجام دهند چون 14 سال بیشتر نداشتند.

هاشمی ادامه داد:‌ یک شب هنگام برگشت به منزل، دوست طاهره با توجه به شرایط شهر و کوچه و خیابان می‏‌ترسید به تنهایی به منزل برگردد و طاهره که دختری با جرأت و نترس بود، او را همراهی کرد.

وی گفت: موقع برگشت او از خانه دوستش، منافقان که فکر می‏‌کردند در حال رساندن اسلحه به مردم است، طاهره را مورد هدف قرار داده و به شهادت رساندند.

شهید هاشمی اهل مطالعه و آگاه به مسائل روز بود

خواهر شهید هاشمی،‌ درباره خصوصیات بارز خواهر شهیدش خاطرنشان کرد: طاهره با وجود سن کم، بسیار با قناعت، شجاع و نترس، اهل مطالعه و آگاه به مسائل روز بود و همیشه سعی می‌‏کرد با دوستانش که جذب گروه‌های خاص شده بودند، با بحث و جدل و دلیل و مدرک اما دوستانه صحبت کند تا آنها را راهنمایی کند؛ نه اینکه از آنها روی برگرداند.

این شهید بزرگوار با این‏که موقع شهادت 14 سال بیشتر نداشت اما با توجه به نبوغ و ذوق سرشار خود، آثاری قلمی و تجسمی به یادگار گذاشته است.

یادواره شهید سیدطاهره هاشمی، شهید شاخص بسیج بانوان در سال 92 و شهید فاطمه قزوینی، شهید شاخص شهرستان دماوند و استان تهران، به مناسبت هفته بسیج و با همکاری پایگاه حضرت معصومه(س) گیلاوند و حوزه هفت حضرت فاطمه(س) ناحیه مقاومت دماوند و با حضور جمع زیادی از بانوان بسیجی و خانواده‌ شهدا در مسجدالرضای گیلاوند برگزار شد.

انتهای پیام/2568/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول