اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلیل‌آباد:

کشاورزان به جای افزایش سطح زیر کشت به کیفیت محصول بپردازند

فرماندار خلیل‌آباد از کشاورزان خواست به جای افزایش سطح زیر کشت، بر کیفیت محصولات تمرکز کرده و تلاش خود را در این راستا به کار گیرند.

کشاورزان به جای افزایش سطح زیر کشت به کیفیت محصول بپردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، علی‌اصغر مرادزاده صبح امروز در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان با اشاره به کشاورزی بودن اغلب اراضی منطقه گفت: توانمندسازی کشاورزی امری ضروری است و باید به سوی صنعتی کار کردن در این تولید حیاتی کشور حرکت کنیم.

فرماندار خلیل‌آباد اظهار کرد: اعتبارات طرح توسعه کشاورزی شهرستان در سال‌های 90 و 91 توزیع شد که به غیر از یک طرح، همه متقاضیان تسهیلات خود را دریافت کردند که 750 طرح با اشتغال‌زایی برای بیش از 300 نفر در شهرستان را به همراه داشت.

وی بر نصب کنتورهای هوشمند آب تاکید کرد و گفت: بحث آب یک بحث جدی در کشور به‌ویژه در خراسان رضوی و در این منطقه استفاده بهینه از آب چاه‌موتورهای کشاورزی امری حیاتی است.

مرادزاده با بیان اینکه بعضی از کشورها 850 میلی‌متر در سال بارندگی دارند به بارندگی در کشور با متوسط 250 میلی‌متر در سال اشاره کرد و اظهار داشت: در چند سال اخیر بارندگی در شهرستان خلیل‌آباد به 150 میلی‌متر هم نرسیده است.

وی با بیان اینکه آب مربوط به آیندگان هم هست، از کشاورزان خواست به جای افزایش سطح زیر کشت، بر کیفیت محصول تمرکز کرده و تلاش خود را در این راستا به کار گیرند.

وی گفت: در حال حاضر سطح افت آب در چاه‌موتورها پایین رفته و تا 250 متر هم بعضاً به آب نمی‌رسند.

مرادزاده با اشاره به تولید محصولات مختلف در شهرستان خلیل‌آباد، جای صنایع تبدیلی در این شهرستان را خالی دانست که افراد سرمایه‌گذار باید در این جهت سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: تولید محصولاتی از قبیل انار، کشمش، انگور، پسته و زعفران در منطقه در حد عالی است ولی باغداران و کشاورزان در بحث فرآوری این محصولات تلاشی ندارند و می‌طلبد با توجه به تمهیدات فراهم شده افراد در قالب تعاونی اقدام کنند و از تسهیلات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول