اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شـهید و امور ایثارگران و جانبازان چابهار و کنارک خبر داد

برگزاری نخستین یادواره شهدای کارمند شهرستان چابهار

رئیس بنیاد شـهید و امور ایثارگران و جانبازان چابهار و کنارک گفت: نخستین یادواره شهدای کارمند این شهرستان با همت بنیاد شـهید و امور ایثارگران و جانبازان چابهار و سپاه پاسدارن این شهرستان در هفته بسیج برگزار شد.

برگزاری نخستین یادواره شهدای کارمند شهرستان چابهار

علی داورنیا امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در چابهار اظهار داشت: بیان خاطرات شهدا بسیار شنیدنی و نشان از اسطوره بودن این عزیزان در پایمردی و مقاومت برای حفظ انقلاب داشته است.

وی  ضمن  گرامیداشت  هفته بسیج بیان داشت در اسلام شهید بالاترین درجه و مقام را دارد و از نظر اسلام شهید قداست خاصی دارد و شهادت مال همه نیست بلکه توفیق می خواهد و برای انسان افتخار است و خداوند یکی از درب‌های بهشت را به شهید اختصاص داده است زیرا شهدا برای رضای خدا کار می‌کردند.

رئیس بنیاد شـهید و امور ایثارگران و جانبازان چابهار و کنارک در ادامه افزود: منطق شهید منطق عشق بازی با خداست و به فکر اجتماع است که سالم بماند و دو شاخص مهم شهدا معنویت و صداقت است و در زندگی باید از شهدا درس بیاموزیم و بصیرت‌مان را بالا ببریم و مطیع ولی فقیه باشیم.

داورنیا با تأکید بر اینکه نهادینه کردن فرهنگ شهادت در جامعه باید از نظر کمی و کیفی گسترش یابد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث تأمین نیاز معنوی نسل جوان جامعه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین کارکردهای این یادواره‌ها علاوه بر انعکاس مجاهدت‌ها و معرفی حماسه‌سازان سال‌های دفاع مقدس به نسل جوان، ایجاد وحدت و همبستگی و گسترش روحیه تلاش و ایثار در جامعه است.

رئیس بنیاد شـهید و امور ایثارگران و جانبازان چابهار و کنارک در خصوص برگزاری این یادواره اظهارکرد: برگزاری اولین یادواره شهدای کارمند شهرستان چابهار در راستای تکریم و قدرشناسی از خانواده های معظم شهدا است.

داورنیا تصریح کرد: یکی از پیام‌های ارزشمند عاشورا درست فکر کردن و درست اندیشیدن است و در راستای همین درست فکر کردن و درست اندیشیدن ما می‌توانیم به اندیشه‌های والای امام حسین (ع) شناخت پیدا کنیم.

وی حفظ آرمان‌های شهدا و ادامه راه آنان را مهم‌ترین تکلیف نسل امروز در برابر شهدا دانست و عنوان داشت: اگر امروز کشور به مرحله‌ای از رشد و پیشرفت رسیده است که می‌تواند با بسیاری از کشورهای پیشرفته رقابت کند و در بسیاری از علوم دنیا حرف اول را در جهان بزند به پاس رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس سینه سپر کردند و در برابر توپ و تانک دشمن ایستادگی کردند.

رئیس بنیاد شـهید و امور ایثارگران و جانبازان چابهار و کنارک آزادی، استقلال و رسیدن به پیشرفت‌های امروز در کشور را مرهون خون هزاران شهیدی دانست که شجاعانه و بدون هیچ چشم‌داشتی در برابر دشمن ایستادگی کردند.

داورنیا گفت: همه ما وظیفه داریم راه ، هدف و پیام  شهدا را خوب بشناسیم و به آن عمل کنیم تا بتوانیم قدرشناس جان فشانی و ادامه دهندگان راه این ستارگان درخشان باشیم.

به گفته این مقام مسئول، کسی در پیشگاه خداوند باری تعالی رستگار و سرافراز است که در مسیر شهدا و اولیاء‌الله حرکت کند.

داورنیا خاطر نشان کرد: در ادامه اولین یادواره شهدای کارمند شهرستان چابهار از خانواده شهید محمدعلی عربی مقدم. عظیم بلوچی. محمدوطن خواه.حیدرجدگال و جانباز عباسعلی محمودی تجلیل شد.

انتهای پیام/75004/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول