اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان خبر داد

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 2 میلیون نفر در کردستان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 2 میلیون نفر از مردم این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 2 میلیون نفر در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی چهارشنبه شب در جلسه شورای دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج اظهار کرد: به بیش از 2 میلیون نفر از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.

وی تصریح کرد: 800 هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز در آموزشگاه‌های آزاد ارائه شده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته نیز بیش از 5 میلیون و 700 هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان ارائه شده است.

به گفته وی، 3 میلیون و 800 هزار نفر ساعت از این آموزش‌ها در مراکز دولتی انجام شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان به تفکیک آموزش‌های ارائه شده در بخش‌های مختلف استان پرداخت و بیان کرد: در بخش استاد شاگردی بیش از 332 هزار و 779 نفر ساعت آموزش به یک‌هزار و 425 نفر داده شده است.

فعالیت 18 کارگاه ثابت شهری

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 18 کارگاه ثابت شهری در استان فعالیت می‌کنند تصریح کرد: 16 مرکز از این تعداد دارای چارت اداری است.

وی از توسعه و ترویج بحث فراگیر شدن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای طی چند سال اخیر در استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 94 آموزشگاه آزاد در کردستان به عنوان بازوی توانمند این اداره کل در زمینه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تلاش می‌کنند.

به گفته وی، حمایت از بخش خصوصی مطابق اصل 44 قانون اساسی در راستای رسیدن به هدف و استفاده از ظرفیت‌های موجود یکی از اولویت‌های اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی با کیفیت، انعطاف و تنوع در روش‌های آموزشی، محل اجرای آموزش‌ها و بهبود کیفیت خدمات آموزشی را از اولویت‌های برنامه‌های این اداره‌کل در سال‌جاری در استان برشمرد و گفت: بهره‌گیری از ساز و کارهای اطلاع‌رسانی، الکترونیکی کردن برنامه و توزیع متوازن با توجه به جمعیت هر روستا از دیگر اولویت‌های این اداره‌کل در سال‌جاری است.

احمدی از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برگزاری آزمون برای 60 هزار کارگر فصلی در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد نسبت به بیمه شدن این کارگران فصلی در استان اقدامات لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/79002/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول