اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شاهرود:

بسیج مجموعه‏ای فعال و پویا از فرهنگ عاشورا و محرم است

استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: بسیج مجموعه‏ای فعال و پویا از فرهنگ عاشورا و محرم است و آرمان‏ها و ارزش‏های آن باید برای همیشه زنده بماند.

بسیج مجموعه‏ای فعال و پویا از فرهنگ عاشورا و محرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام سیدرضا میربدیعی عصر امروز در گردهمایی بسیجیان شاهرود که به مناسبت هفته بسیج و با حضور بیش از 200 نفر در امامزاده روستای دیزج شاهرود برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج، با اشاره به ایام اسارت اهل بیت (ع) اظهار کرد: رسالت بیان واقعه کربلا به دوش بازماندگان این حادثه عظیم بود که حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) به عنوان قافله‎سالاران این کاروان توانستند این رسالت را به خوبی انجام دهند. 

وی افزود: رساندن پیام مظلومیت، آزادی، ایثار و ایستادگی برابر انحراف و طاغوت به وسیله پیام‎رسانان کربلا در تمام بلاد مسلمانان پخش و این واقعه بزرگ به صورت صحیح برای همه بازگو شد. 

استاد حوزه علمیه شاهرود با بیان اینکه بعد از یک‌هزار و 400 سال باز ما بیان حق امام حسین (ع) را می‏شنویم، اظهار کرد: این پویایی فرهنگ عاشورا به خاطر اخلاص و فداکاری امام حسین (ع) و یاران باوفایش است که هنوز و تا ابد تاریخ این فرهنگ زنده و فعال است. 

میربدیعی خاطر نشان کرد: اگر امام راحل (ره) بسیج را تأسیس می‏کند به خاطر آن است که فرهنگ عاشورا و محرم را در یک مجموعه فعال و پویا برای همه تاریخ ماندگار کند و الگویی برای مردم این زمان از عاشورا و فرهنگ آن متجلی کند. 

وی تصریح کرد: بسیج آینه تمام‎نمای فرهنگ عاشورا و بسیجی نمونه کاملی از این فرهنگ است که باید در جامعه اسلامی همیشه باشد تا آن جامعه از خطرات و حوادث در امان بماند. 

استاد حوزه علمیه شاهرود بیان کرد: بسیج یعنی عاشورا و عاشورا یعنی ایستادگی برابر طاغوت تا آخرین قطره خون برای دفاع از حق و آزادگی و مبارزه با انحراف و جبر و جمود و باید دانست که بسیجی نیز باید این خصوصیات را داشته باشد. 

استاد حوزه علمیه شاهرود در ادامه گفت: باید بسیار دقت کنیم که به فرموده رهبری همه آحاد مردم بسیجی هستند هر چند که اسم در دفتر بسیج ننوشته باشند؛ چرا که قلب و عمل آنها در راستای انقلاب و اسلام است. 

میربدیعی افزود: اگر این‎گونه نبود ما در جنگ موفق نمی‏شدیم و اکنون نیز با این فشارها و تحریم‏ها از پا در می‏آمدیم و این نشان می‏دهد؛ اعضای جامعه ما فرهنگ بسیجی و عاشورایی دارند و این بسیار مهم است. 

وی با تأکید بر فرهنگ عاشورا و تبعیت از آن بیان کرد: اگر ما فرهنگ عاشورا را که در بسیج مستضعفان متجلی است، حفظ کنیم هیچ قدرت و کشوری نمی‎تواند ما را تسلیم خود کند و ما قله‏های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح خواهیم کرد.

 انتهای پیام/2249/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول