اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجتمع دبیرستان دانشگاه زابل خبر داد

پرورش استعدادهای علمی دانش‌آموزان در دبیرستان دانشگاه زابل

رئیس مجتمع دبیرستان دانشگاه زابل از رشد و پرورش استعدادهای علمی دانش‌آموزان در دبیرستان دانشگاه زابل خبر داد.

پرورش استعدادهای علمی دانش‌آموزان در دبیرستان دانشگاه زابل

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، محمدرضا پردلی عصر امروز در نشست خبری که در دانشگاه زابل برگزار شد، اظهار داشت: هر ساله آزمون ورودی دبیرستان دانشگاه از سوی سنجش در شهرستان برگزار و دانش آموزان با قبولی در این آزمون وارد دبیرستان می‌شوند.

وی افزود: هر سال با توجه به ریزشی که بین دانش آموزان این دبیرستان بدلیل کاهش نمره معدل دانش آموزان خارج از این دبیرستان توسط آزمون جایگزین می‌شوند.

پردلی با اشاره به ظرفیت این دبیرستان مطرح کرد:  319 نفر دانش آموز پسر و 380 نفر دانش آموز دختر در دبیرستان دانشگاه زابل در چهارپایه مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول ادامه داد: برای آموزش این دانش آموزان اساتید اعزامی از تهران، زاهدان و زابل هستند که سعی بر این است از بهترین اساتید برای آموزش انتخاب شود.

وی با بیان اینکه هیچ گونه شهریه برای تحصیل دانش آموزان اخذ نمی‌شود گفت: شهریه‌ای که از دانش آموزان اخذ می‌شود هزینه سرویس، فوق برنامه و حق انتشارات است.

پردلی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه هزینه از دانش آموزان روستائی مشغول به تحصیل گرفته نمی‌شود گفت: 250 نفر از دانش آموزان روستایی مشغول به تحصیل در این دبیرستان از تسهیلات رایگان دانشگاه که شامل سرویس، خوابگاه و غذا استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: دبیرستان دانشگاه نکته مثبت سیستان در راستای پیشرفت است و خروجی چند ساله آن باعث پرورش استعدادهای علمی زیادی از دانش آموزان در رشته‌ها و دانشگاه‌های مطرح کشور شده است.

رئیس مجتمع دبیرستان دانشگاه زابل با اشاره به قبول‌شدگان کنکور 92 مطرح کرد: 30 نفر از دانش آموزان دبیرستان دانشگاه زابل در کنکور 92 موفق به کسب رتبه سه رقمی شدند.

این مسئول افزود: اگر آمار قبولی در دانشگاه‌های به 100 درصد نمی‌رسد، به دلیل توقع بالای دانش آموزان برای رشته‌های مطرح و دانشگاه‌ها است و این دانش آموزان رتبه بالای 3500 انتخاب رشته نمی‌کنند.

انتهای پیام/75005/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول