اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون روستایی بنیاد مسکن مازندران خبر داد

صدور 52 هزار جلد سند مالکیت برای روستاهای مازندران

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن مازندران گفت: بیش از 52 هزار جلد سند مالکیت برای روستاها ی مازندران صادر شد.

صدور 52 هزار جلد سند مالکیت برای روستاهای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمود احمدی عصر امروز در مراسم بازدید معاون بنیاد مسکن کشور از  پنج روستای بخش بابلکنار اظهار داشت: از بین 530 روستای موجود در مازندران 380 روستا بالای 20 خانوار هستند.

 وی افزود: طبق قانون در روستاهای بالای 50 خانوار طرح هادی اجرا می‌شود که اخیرا قانون اجرای این طرح برای روستاهای بالای 20 خانوار تصویب شده است.

 احمدی بیان داشت: 380 روستای بابل بالای 20 خانوار هستند که در این بین برای 270 روستا یعنی بیش از 21 درصد طرح هادی اجرا شده است.

 این مسئول بیان داشت: میانگین برخورداری مازندران از طرح هادی 53 درصد است که بابل بیش از دیگر شهرها از طرح هادی برخوردار است.

 معاون روستایی بنیاد مسکن مازندران گفت: قرار شد هشت درصد بودجه بنیاد مسکن به بخش عمران و آبادانی روستاها اختصاص یابد که در سال 92 در قانون پیش‌بینی و لحاظ شده است.

 احمدی تصریح کرد: عملیات  اجرایی طرح هادی در سال 1362 اجرایی شده است که در بابل 23 درصد و در کل استان 32 درصد بوده است.

 این مسئول با اشاره به اینکه برای پروژه عمرانی جاده اصلی و آسفالت مسیر شهرک صنعتی درازکلای بخش بابلکنار اعتباری بالغ بر 240 میلیون پیش‌بینی شده است، ابراز داشت: برای این بخش 160میلیون تومان تخصیص یافته است.

معاون روستایی بنیاد مسکن مازندران ادامه داد: 110 میلیون تومان برای پروژ‌ه‌های روستای کبریاکلا،530 میلیون تومان برای هزینه ساخت پل روستای چهره و 75 میلیون تومان برای طرح‌های عملیاتی روستای  هلی‌خال در نظر گرفته شده است.

وی صدور سند برای شهرهای زیر 20 خانوار را از جمله وظایف اخیر بنیاد مسکن برشمرد و افزود: تاکنون 52 هزار جلد سند برای روستاها صادر شده است که 3 هزار و 603 هزار جلد سند برای روستاهای بابلکنار صادر شده است.

 احمدی از اختصاص 4 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار به ماده 100قانون برای بنیاد مسکن مازندران خبر داد و تصریح کرد: از این مبلغ 550 میلیون تومان به بابل اختصاص یافته است.

وی گفت: در بخش شهری و روستایی همه روستاهای شهرستان بابل م‌ توانند تا سقف 12 میلیون و500 هزار تومان از وام بنیاد مسکن و 2 میلیون تومان نیز از وام صندوق قرض‌الحسنه برخوردار شوند.

انتهای پیام/86009/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول