اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیر‌کل پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد

ضرورت بالا بردن راندمان تولید پنبه در کشور

معاون مدیرکل پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون باید به سمتی پیش برویم که راندمان تولید پنبه و پتانسیل تولید بذر در کشور افزایش یابد.

ضرورت بالا بردن راندمان تولید پنبه در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علی حسین‌پور بعد از ظهر امروز در گردهمایی بررسی راهکارهای کاهش هزینه‌های تولید پنبه در بشرویه اظهار داشت: بالابودن هزینه‌های تولید پنبه از جمله مهم‌ترین مشکلات پیش روی کشاورزان است.

وی تاکید کرد: باید محصول پنبه را به سمت اقتصادی شدن سوق بدهیم و شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که شرایط برای افزایش تولید بذر و نهاده‌های مورد نیاز در این زمینه فراهم شود.

معاون مدیرکل پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر استفاده از روش‌های مکانیزه نظیر کشت مستقیم پنبه متذکر شد: با مدیریت فنی و منسجم بر مزارع پنبه و استفاده از این روش به یقین شاهد روند رو به رشد تولید محصول پنبه در کشور خواهیم بود.

حسین‌پور تصریح کرد: امروزه در سطح جهان استقبال خوبی از روش کشت حفاظتی پنبه شده است و ما نیز به عنوان کشوری که کشاورزی از اساسی‌ترین پایه‌های اقتصاد ما است باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.

وی ادامه داد: استفاده از روش کشت حفاظتی موجب کاهش 35 تا 40 درصدی هزینه‌های تولید می‌شود و علاوه بر آن موجب حفظ مواد آلی خاک نیز خواهد شد.

معاون مدیرکل پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی وجود آفتی به نام عسلک و همچنین وجود الیاف غریبه در پنبه که ناشی از شیوه سنتی برداشت پنبه است را از جمله مشکلات مهم تولیدات این محصول اعلام کرد و گفت: تداوم وجود این مشکلات منجر به عدم استفاده مطلوب از پنبه در صنعت نساجی کشور می‌شود.

حسن‌پور تاکید کرد: با ورود کمباین‌ها و ادوات کشاورزی پیشرفته که برداشت پنبه را تسهیل می‌کنند دیگر شاهد بروز این مشکلات نخواهیم بود.

انتهای پیام /69006/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول