اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی کشور:

مدیریت بسیج نظم، رشد، انگیزش و معنویت می‌خواهد

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی کشور گفت: در مدیریت بسیچ 4 محور نظم، رشد، انگیزش و معنویت باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیریت بسیج نظم، رشد، انگیزش و معنویت می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی دقایقی پیش در همایش بسیج، الگوی موفق مدیریت اسلامی که در سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: بسیج شجره طیبه و الطاف جلیه است.

وی افزود: بسیج با داشتن هشت دوره بعد از انقلاب و جنگ باز هم بسیج است.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی کشور بیان داشت: بسیج در هر قالبی می‌رود و مانند آب روانی است که خودش را به سرعت منطبق می‌کند.

قوامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید که بسیج نماد مردم سازمان یافته آموزش‌دیده‌ای است که در بحران‌ها به داد سپاه و ارتش می‌رسد.

متخصص فقه و اصول مدیریت اضافه کرد: مدیریت، دانش جامع است و در بحث مدیریت بسیج، طرح و الگویی را در مدیریت با عنوان 4+2 طراحی کرده‌ایم و به عبارتی 4 محور و 2 عرصه در مدیریت بسیج مطرح است.

وی تأکید کرد: چهار محور ذکر شده اعم از نظم مبانی مدیریت شامل سازمان‌دهی، برنامه‌ریزی و هدایت منابع است.

محور دوم رشد نیز شامل منابع انسانی است که با گزینش اصلح، توانمندسازی، تعیین شایستگی و جبران خدمات می‌توان به رشد مدیریت رسید.

قوامی دو محور دیگر را چنین عنوان کرد: انگیزش یعنی مدیریت رفتار سازمانی که عملیاتی روانشناسانه است و ریشه‌یابی رفتارهای ناهنجار به رفتار هنجار است که در صورت انگیزش به مدیریت رفتار به هنجار تبدیل می‌شود و محور چهارم معنویت، فرهنگ سازمانی و عملیات جامع‌شناسانه است که در آن فرهنگ‌های نابهنجار مانند تبدیل سود به جود و خودخواهی به دیگرخواهی و ... را به فرهنگ‌های هنجار تبدیل می‌کند.

وی در خصوص دو عرصه کمی و کیفی نیز گفت: عرصه کمی و عرصه کیفی وجود دارد که در عرصه کمی مدیریت‌های صنعتی، آموزشی، سیاسی و نظامی مدیریت‌هایی مضاف بوده که رو به افزایش نیز هستند و در عرصه کیفی می‌توان از مدیریت‌هایی نام برد که از شنیدن آن‌ها واحدی به ذهن انسان خطور نمی‌کند مانند مدیریت‌های توسعه، تحول و آینده و ... که این مدیریت‌ها نیز رو به افزایش هستند.

این مسئول تصریح کرد: مدیریت بسیج در واحد خاصی نمی‌گنجد و خود یک عرصه است که عرصه آن کیفی است.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی کشور اضافه کرد: بسیج در همه جا هست و به این ترتیب مدیریت بسیج مطمئناً در عرصه کیفی قرار می‌گیرد.

قوامی اذعان داشت: سازمانی که منظم، رشید، انگیخته و معنوی باشد را می‌توان به عنوان سازمانی خوب معرفی کرد.

وی ابراز داشت: بسیج، نظم،‌ رشد، انگیزش و معنویت را در مدیریت می‌طلبد.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی کشور با اشاره به اینکه باید مدیریت بسیجی را در نظر بگیریم، افزود: مدیریت بسیجی با داشتن چهار محور ذکر شده مدیریتی خواهد بود که نیت امام راحل و نیت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و جمعیت 20 میلیونی است.

وی تأکید کرد: سپاه هم نیرو دارد که نیروی چهارم آن نیروی مقاومت بسیج است.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی کشور افزود: در سال 1368 و بعد از رحلت امام (ره) بسیج با نام «نیروی مقاومت بسیج» بود و بعد از فتنه 88 به سازمان بسیج تغییر نام داد.

وی در پایان یادآور شد: سازمان بسیج در مدیریت باید به مدیریت 4+2 ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/2202/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول