اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

فعالیت 87 هزار تعاونی در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت 87 هزار تعاونی در سطح کشور خبر داد.

فعالیت 87 هزار تعاونی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، غلامحسین حسینی‌نیا ظهر امروز در دیدار با اعضای اتاق تعاون و اتحادیه‌های تعاون استان کردستان در سنندج اظهار داشت: از سال 1314 فعالیت تعاونی‌ها در کشور آغاز شده و تاکنون 192 هزار تعاونی به ثبت رسیده است.

وی افزود: هم‌اکنون فقط 87 هزار تعاونی فعال و بیش از 24هزار تعاونی راکد و غیرفعال در کشور وجود دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از در حال تشکیل بودن 24 هزار تعاونی در سطح کشور خبر داد و افزود: با تمام توان برای توانمند کردن تعاونی‌ها در کشور و ایجاد تسهیلات لازم برای توسعه فعالیت‌های آنان تلاش خواهیم کرد.

حسینی‌نیا در ادامه سخنان خود از تولیت 50 درصد مسکن کشور توسط 20 هزار تعاونی مسکن زیر نظر این وزارتخانه و تولیت 40 درصد نظام توزیع کشور توسط تعاونی‌های مصرف خبر داد.

وی اذعان داشت: سند توسعه تعاون کشور نیز تدوین شده و در راستای اهداف این سند نیز تاکنون تفاهم‌نامه‌هایی با وزارتخانه‌های مختلف کشور انعقاد شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حذف واسطه‌ها، ارتقاء رقابت‌پذیری، تجمیع سرمایه‌های کوچک و افزایش ساخت واحدهای مسکونی از 300 هزار به 600 هزار واحد در سال به عنوان اهداف پیش‌بینی‌شده در سند توسعه بخش تعاون کشور نام برد.

حسینی‌نیا همچنین خاطرنشان کرد: تنها 8 درصد از 20 هزار تعاونی مسکن کشور دارای مشکل هستند اما متاسفانه به دلیل ساری‌بودن ناهماهنگی‌ها و دید اجتماعی مشرف بر جامعه شاهد زیرسؤال برده‌ شدن سایر تعاونی‌ها و خدمات انجام شده ‌هستیم.

وی تصریح کرد: این امری طبیعی و مختص به تعاونی‌هاست ولی باید برای کاهش این ناهماهنگی‌ها تلاشی منسجم صورت گیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان از واگذاری تولیت مکان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران به اتاق‌های تعاون دو استان کردستان و کرمانشاه خبر داد و افزود: امید است با واگذاری تولیت این مکان به استان‌های کردستان و کرمانشاه شاهد گسترش هرچه بیشتر فعالیت‌های صادراتی و تولیدی در این دو استان مستعد و مرزنشین کشور باشیم.

انتهای پیام/79006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول