اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن سینمای جوانان اداره کل ارشاد اسلامی قم عنوان کرد

فعالیت 200 هنرجو در انجمن سینمای جوانان قم

مسئول انجمن سینمای جوانان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه 50 هنرمند فیلم‌ساز قمی به صورت حرفه‌ای مشغول به فعالیت هستند، گفت: هم‌اکنون 200 هنرجو زیر نظر انجمن سینمای جوانان قم فعالیت و تحصیل می کنند.

فعالیت 200 هنرجو در انجمن سینمای جوانان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی بیطرفان صبح امروز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان قم گفت: با وجود کمبود امکانات و اعتبارات لازم میزان کمی و کیفی تولیدات در سطح قابل قبولی است و این انجمن با حضور در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی جوایز زیادی را از آن خود کرده است.

وی در ادامه از ساخت و تولید به طور میانگین 20 فیلم کوتاه در سال با تهیه‌کنندگی این انجمن خبر داد و گفت: استان قم ظرفیت بالایی در رشته سینما و فیلم‌سازی دارد که در صورت حمایت بیشتر می‌توان بستر ارتقای این هنر را توسعه داد.

بیطرفان با بیان اینکه این انجمن در سال 90 برگزاری سیزدهمین هفته فیلم و عکس را در کارنامه خود داشت، اظهار داشت: تولید 20 فیلم کوتاه با موضوع کریمه اهل بیت و همچنین 15 فیلم کوتاه با موضوعات مختلف در برنامه‌های آن سال صورت گرفت.

مسئول انجمن سینمای جوانان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، کارگاه‌های بازیگری نقد و تحلیل فیلم و سینما 35 را از فعالیت‌های جنبی انجمن دانست و افزود: برگزاری دوره‌های یک ساله آموزش فیلم‌سازی ازجمله فعالیت‌های آموزشی هر ساله این انجمن است که در هر دوره معمولاً بیش از 40 هنرجو در زمینه‌های کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی، عکاسی، تصویربرداری، تدوین و ... را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی به برگزاری پنجمین دوره از جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این جشنواره که از مهمترین فعالیت‌های انجمن است، هر دو سال یک بار در استان قم برگزار می‌شود و در پنجمین دوره برگزاری این جشنواره بیش از 400 فیلم، 180 فیلمنامه و 800 قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره رسید که این نشان‌دهنده استقبال خوب هنرمندان از این جشنواره بود.

بیطرفان با اشاره به اینکه 50 هنرمند فیلم‌ساز قمی به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، افزود: هم‌اکنون 200 هنرجو زیر نظر انجمن سینمای جوانان قم فعالیت و تحصیل می‌کنند.

مسئول انجمن سینمای جوانان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه به سابقه 25 سال تجربه و فعالیت این انجمن در استان قم اشاره کرد و گفت: همه مسئولان باید در زمینه ارتقای این هنر به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای فرهنگی در انتقال مفاهیم دینی و ارزشی کمک کنند.

وی به حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اشاره کرد و افزود: رسیدگی و حمایت از هنر و هنرمندان تنها محدود به یک سازمان نمی‌شود، بلکه نیازمند اجماع عمومی، همکاری و حمایت دیگر سازمان‌های استان و نهادهای فرهنگی است.

بیطرفان در ادامه بر تغییر نگاه دیگر مسئولان به هنر و سینما تاکید کرد و گفت: نگاه هنری و ریزبینانه باید در نگاه مسئولان رده بالای استانی، نمایندگان مجلس و دیگر سازمان‌ها وجود داشته باشد تا تحول و رشد این هنر در قم ایجاد شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره فیلم فجر و نمایش هم‌زمان فیلم‌های این جشنواره که برای اولین بار در قم صورت گرفت، رویداد مهم سینمایی در استان بود که می‌تواند به انگیزش هنرمندان این حوزه کمک کند.

انتهای پیام/2258/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول