اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اظهارات بی‌سابقه چهره برجسته سینمای آمریکا

تهیه‌کننده سرشناس هالیوود به همکاری با موساد اعتراف کرد

«آرنون میلچان» تهیه‌کننده فیلم‌هایی چون «وکیل مدافع شیطان»، «آقا و خانم اسمیت» و «روزی روزگاری آمریکا» به همکاری گسترده با موساد و وزارت جنگ رژیم ‌صهیونیستی برای پیشبرد برنامه تسلیحات هسته‌ای اسرائیل اعتراف کرد.

تهیه‌کننده سرشناس هالیوود به همکاری با موساد اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، «آرنون میلچان» تهیه‌کننده فیلم‌های بسیار برجسته هالیوود روز گذشته به همکاری با موساد و نقش خود در برنامه تسلیحات هسته‌ای اسرائیل اعتراف کرد.

میلچان (میلخان) که زاده فلسطین بوده و اکنون نیز در فلسطین اشغالی اقامت دارد، مالک شرکت فیلمسازی «ریژنسی» و تهیه‌کننده بیش از 120 فیلم بلند سینمایی در هالیوود از جمله فیلم‌هایی چون «نوح»، «آقا و خانم اسمیت»، «باشگاه مشت‌زنی»، «محرمانه لس‌آنجلس»، «وکیل مدافع شیطان»، «قاتلین بالفطره»، «جی.اف.کی» و «روزی روزگاری آمریکا» است. «رابرت د نیرو»، «مارتین اسکورسیزی»، «رومن پولانسکی»، «الیور استون»، «راسل کرو» و «بن افلک» از جمله بازیگران و کارگردانانی هستند که در فیلم‌های میلچان همکاری کرده‌اند.

پیش از این هم شایعات گسترده‌ای در مورد اینکه او عامل موساد و سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل است، وجود داشت. نهایتا وی دیروز این شایعات را تائید و به همکاری با موساد اعتراف کرد.

میلچان که دیروز در برنامه مستند تحقیقاتی «یوودا» (حقیقت) کانال 2 اسرائیل حاضر شده بود، اعتراف کرد که از سال‌ها قبل زمانی که تنها 20 سال داشته، به همکاری با موساد و وزارت جنگ رژیم‌صهیونیستی پرداخته و به عنوان یک دلال تسلیحاتی از جانب آن‌ها فعالیت کرده است.

 

 

وی در بخشی از این مصاحبه گفت: در هالیوود، کسی نمی‌خواهد با یک دلال تسلیحاتی کار کند... با کسی که با فروش اسلحه اتوماتیک و کشتار زندگی می‌کند. به جای اینکه با آن‌ها در مورد فیلمنامه صحبت کنم، باید نیم ساعت سعی می‌کردم قانعشان کنم که دلال اسلحه نیستم. کافی بود می‌دانستند که من چند بار جان خودم را به خطر انداخته‌ام، چقدر پس و پیش رفته‌ام، بارها و بارها، به خاطر «کشورم» (اسرائیل).

میلچان اولین بار در دهه 1960 و از طریق موسسه موسوم به «اداره روابط علمی» که در آن زمان «شیمون پرز» رئیس کنونی رژیم‌صهیونیستی مدیریت آن را بر عهده داشته، به سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل پیوسته است. پرز در آن زمان مسئولیت پیشبرد پروژه ساخت نیروگاه اتمی «دیمونا» را نیز بر عهده داشته است.

در بخش دیگری از این مصاحبه میلچان حتی به ارتباط‌گیری با رژیم آفریقای جنوبی برای دریافت اورانیوم از این کشور و استفاده از آن در برنامه تسلیحات هسته‌ای اسرائیل هم اذعان کرد. وی تاکید کرد که از ارتباطات خود برای تبلیغ به نفع رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی در ازای دریافت اورانیوم، استفاده کرده است.

اولین بار اطلاعات مربوط به نقش میلچان در برنامه هسته‌ای اسرائیل در کتابی تحت عنوان «زندگینامه «آرنون میلچان» مامور مخفی‌ای که غول هالیوود شد» منتشر شد. میلچان در مصاحبه دیشب خود اطلاعات منتشر شده در این کتاب را نیز تائید کرد. در بخشی از این کتاب، به نقل از «شیمون پرز» آمده است: آرنون آدم خاصی است. من بودم که او را جذب کردم... زمانی که من در وزارت دفاع بودم، او در فعالیت‌های متعدد تدارکات و عملیات‌های اطلاعاتی نقش داشت. نقطه قوت او این است که می‌تواند در بالاترین سطح ارتباط‌گیری کند... فعالیت‌های او مزیت بزرگی برای ما فراهم آورد، چه از لحاظ راهبردی، چه دیپلماتیک و چه فنی.

در برنامه شب گذشته کانال 2 تلویزیون اسرائیل، «رابرت دنیرو» و «بن افلک» نیز به اظهارنظر در مورد میلچان پرداختند. افلک وی را فردی مرموز خواند و دنیرو هم گفت پیش از این در مورد این شایعات از او سوال کرده و میلچان هم آن‌ها را تائید کرده است.

میلچان در این برنامه تاکید کرده است که به همکاری خود با موساد افتخار می‌کند. سرمایه این تهیه‌کننده صهیونیست 4.2 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول