به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفهای استان سمنان، مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان سمنان در این خصوص اظهار داشت: به منظور همگام شدن فعالیتهای سازمانی با تمهیدات اقتصاد مقاومتی و نیز زمینهسازی ایجاد اشتغال پایدار از طریق افزایش اثربخشی و کارآیی آموزشهای مهارتی، دو کارگاه UPVC سمنان و درودگری شاهرود به صورت بازارمحور برگزار خواهند شد.
ابراهیم محمودی در حاشیه جلسهای که به همین منظور برگزار شد، خاطر نشان کرد: الزامات قانونی مبنی بر ارتقای بهرهوری فرآیند آموزشهای مهارتی سبب شد تا سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور، اجرای آموزش مبتنی بر تولید و فروش را در دستور کار خود قرار دهد که منجر به طراحی الگوی آموزش بازارمحور از سوی سازمان شد که بر اساس آن آموزش به گونهای صورت میپذیرد که کارآموزان همزمان با آموزش و بعد از آن اقدام به فروش محصولاتی در قالب کارگاههای متمرکز و یا نیمهمتمرکز میکنند.
وی تصریح کرد: اینگونه آموزشهای مبتنی بر محیط کار از یکسو باعث افزایش اعتماد به نفس کارآموزان به دلیل مواجهشدن با محیط کار واقعی خواهد شد و از سویی دیگر با زمینهسازی ایجاد اشتغال پایدار، افزایش انگیزه کارآموزان را به دلیل کسب درآمد حین آموزش، موجب خواهد شد.
محمودی افزود: بر همین اساس و با توجه به توان تجهیزاتی مراکز آموزش فنی و حرفهای استان سمنان و نیاز بازار کار منطقه، دو کارگاه UPVC در مرکز آموزش فنی و حرفهای برادران سمنان و درودگری در مرکز آموزش فنی و حرفهای برادران شاهرود از این پس اقدام به ارائه آموزش مهارتی بر اساس مدل بازارمحور خواهند کرد و کارآموزان این کارگاهها قادر خواهند بود محصولات ساخته شده توسط خود در حین آموزش را به فروش برسانند.
وی همچنین یادآور شد: باید از هماکنون نسبت به بازاریابی محصولات این کارگاهها اقدام کرد تا بتوان با دریافت سفارش، محصولات با کیفیت و قابل فروشی را به بازار ارائه داد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان سمنان گفت: بر اساس برنامهریزیهای انجام شده، در مرحله اول یک دوره آموزشی در این کارگاهها برگزار خواهد شد و در صورت تقاضای بازار برای محصولات بیشتر پس از بررسی و اعتبارسنجی لازم در کمیته ذیربط، دورههای جدید نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
شایان ذکر است؛ مدل آموزشی بازارمحور (آموزش، تولید، فروش)، به صورت تخصصی و بین رشتهای نه تنها در مراحل اولیه بلکه در کل پروسه از ابتدا تا زمان فروش محصول را در برمیگیرد.
فرآیند آموزش در این مدل از ابتدای خرید مواد اولیه از بازار تا عرضه محصولات تولید شده توسط کارآموزان در بازار ادامه مییابد.
انتهای پیام/2249/ر/د1000