اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور افزایش اثربخشی و کارآیی آموزش‎های مهارتی

2 کارگاه مهارت‎آموزی بازارمحور در استان سمنان برگزار می‏شود

در راستای تحقق اهداف سند راهبردی مهارت و فناوری و به منظور افزایش اثربخشی و کارآیی آموزش‎های مهارتی و نیز کاهش بیکاری پنهان جامعه، دو کارگاه مهارت‎آموزی بر اساس مدل بازارمحور در استان سمنان برگزار می‏شود.

2 کارگاه مهارت‎آموزی بازارمحور در استان سمنان برگزار می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان در این خصوص اظهار داشت: به منظور همگام‎ شدن فعالیت‎های سازمانی با تمهیدات اقتصاد مقاومتی و نیز زمینه‎سازی ایجاد اشتغال پایدار از طریق افزایش اثربخشی و کارآیی آموزش‎های مهارتی، دو کارگاه UPVC سمنان و درودگری شاهرود به صورت بازارمحور برگزار خواهند شد. 

ابراهیم محمودی در حاشیه جلسه‎ای که به همین منظور برگزار شد، خاطر نشان کرد: الزامات قانونی مبنی بر ارتقای بهره‎وری فرآیند آموزش‎های مهارتی سبب شد تا سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور، اجرای آموزش مبتنی بر تولید و فروش را در دستور کار خود قرار دهد که منجر به طراحی الگوی آموزش بازارمحور از سوی سازمان شد که بر اساس آن آموزش به گونه‎ای صورت می‎پذیرد که کارآموزان هم‎زمان با آموزش و بعد از آن اقدام به فروش محصولاتی در قالب کارگاه‎های متمرکز و یا نیمه‎متمرکز می‎کنند.

وی تصریح کرد: این‎گونه آموزش‎های مبتنی بر محیط کار از یک‎سو باعث افزایش اعتماد به نفس کارآموزان به دلیل مواجه‎شدن با محیط کار واقعی خواهد شد و از سویی دیگر با زمینه‎سازی ایجاد اشتغال پایدار، افزایش انگیزه کارآموزان را به دلیل کسب درآمد حین آموزش، موجب خواهد شد.

محمودی افزود: بر همین اساس و با توجه به توان تجهیزاتی مراکز آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان و نیاز بازار کار منطقه، دو کارگاه UPVC در مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای برادران سمنان و درودگری در مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای برادران شاهرود از این پس اقدام به ارائه آموزش مهارتی بر اساس مدل بازارمحور خواهند کرد و کارآموزان این کارگاه‎ها قادر خواهند بود محصولات ساخته شده توسط خود در حین آموزش را به فروش برسانند.

وی همچنین یادآور شد: باید از هم‎اکنون نسبت به بازاریابی محصولات این کارگاه‎ها اقدام کرد تا بتوان با دریافت سفارش، محصولات با کیفیت و قابل فروشی را به بازار ارائه داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان گفت: بر اساس برنامه‎ریزی‎های انجام شده، در مرحله اول یک دوره آموزشی در این کارگاه‎ها برگزار خواهد شد و در صورت تقاضای بازار برای محصولات بیشتر پس از بررسی و اعتبارسنجی لازم در کمیته ذی‎ربط، دوره‎های جدید نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

شایان ذکر است؛ مدل آموزشی بازارمحور (آموزش، تولید، فروش)، به صورت تخصصی و بین رشته‎ای نه تنها در مراحل اولیه بلکه در کل پروسه از ابتدا تا زمان فروش محصول را در برمی‎گیرد.

فرآیند آموزش در این مدل از ابتدای خرید مواد اولیه از بازار تا عرضه محصولات تولید شده توسط کارآموزان در بازار ادامه می‎‎یابد.

انتهای پیام/2249/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول