اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

همایش جایگاه و نقش روحانیت در عرصه فرهنگی برگزار می‌شود

همایش جایگاه و نقش روحانیت در عرصه فرهنگی از سوی دفتر پژوهش‌های خاص دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

همایش جایگاه و نقش روحانیت در عرصه فرهنگی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، مدیر دفتر پژوهش‌های خاص دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: دوران حاکمیت رضاخان، دوره مقابله با فرهنگ دینی و حاکمیت سکولاریسم است.

مسعود معینی‌پور افزود: سیاست حکومت پهلوی حذف دین از زندگی اجتماعی ایرانیان، نظام آموزشی و نظام حقوقی و تغییر سنت‌های دینی مردم مثل پوشش بوده است.

مدیر دفتر پژوهش‌های خاص دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: در این دوره سعی شد دست دین و عالمان دینی از زندگی اجتماعی ایرانیان کوتاه شود و سبک زندگی اسلامی ایرانی به سبک زندگی غربی تغییر یابد.

معینی‌پور اظهار داشت: کارکردهای روحانیت پس از انقلاب اسلامی موضوعی بوده که همواره ابهامات و چالش‌های فراوانی را به همراه داشته است و مورد بحث و اختلاف نظر حوزویان با یکدیگر و از سوی دیگر، حوزویان با غیرحوزویان واقع شده است.

مدیر دفتر پژوهش‌های خاص دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از مهمترین کارکردهای روحانیت، کارکرد آن در عرصه فرهنگی است، گفت: تلاش برای تضارب آرا در این زمینه و روشن شدن هرچه بیشتر کارویژه‌ها و کارکردهای روحانیت و حوزه علمیه در عرصه فرهنگی به تحقق این وظایف و کارویژه‌ها کمک خواهد کرد و ما را در ترسیم بهتر آینده حوزه‌های علمیه موفق می‌‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تحلیل نقش فرهنگی حوزه و روحانیت در دوران پهلوی و همچنین بررسی وظایف و کارویژه‌های فرهنگی روحانیت پس از انقلاب اسلامی همایشی با حضور موسی نجفی و حجت‌الاسلام والمسلمین عالم‌زاده‌نوری برگزار می‌شود.

گفتنی است، این همایش پنجشنبه هفت آذرماه از سوی دفتر پژوهش‌های خاص دفتر تبلیغات اسلامی در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول