اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان رودان:

ایدز دارای ابعاد مخرب اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی است

رئیس شبکه بهداشت و درمان رودان گفت: موضوع ایدز صرفا یک موضوع بهداشتی نیست و دارای ابعاد مخرب اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و غیره نیز هست و به همین منظور اطلاع‌رسانی مناسب در این خصوص لازم و ضروری است.

ایدز دارای ابعاد مخرب اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان در شرق مرکز هرمزگان، غلامعلی خجندی صبح امروز در نشست برنامه‌ریزی هفته اطلاع‌رسانی ایدز در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اظهار داشت: به‌منظور برجسته‌سازی موضوع ایدز و حساس کردن آحاد افراد جامعه به این موضوع، در کشور ما بزرگداشت روز جهانی ایدز همزمان با سایر کشورهای جهان 11 آذر ماه (اول دسامبر) در تقویم رسمی کشور گنجانده شده است و بر این اساس برنامه‌های اطلاع‌رسانی و پیشگیری از این بیماری در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به روز شمار هفته اطلاع‌رسانی ایدز افزود: تعیین یک مقطع زمانی خاص در سال برای برجسته‌سازی موضوع و حساس کردن سیاست‌گذاران، مسئولان و آحاد افراد جامعه به موضوع ایدز و همراه کردن آنان برای پیشگیری از ایدز است.

این مسئول تصریح کرد: موضوع ایدز صرفا یک موضوع بهداشتی نیست و دارای ابعاد مخرب اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و غیره نیز هست و به همین منظور اطلاع‌رسانی مناسب در این خصوص لازم و ضروری است.

خجندی آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه ایدز را یکی از استراتژی‌های برنامه کشوری پیشگیری از ایدز در کشور عنوان کرد و ادامه داد: اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای، انجام آزمایشات داوطلبانه و حمایت‌های اجتماعی ایدز از استراتژی‌های جدید وزارت بهداشت است.

معاون بهداشتی شهرستان رودان در حاشیه این نشست که برای هماهنگی برنامه‌های هفته اطلاع‌رسانی ایدز برگزار شد نیز گفت: به مناسبت هفته اطلاع‌رسانی ایدز (15 - 9 آذرماه) برنامه‌های متنوعی در شهرستان رودان در نظر گرفته شده است که می‌توان به برگزاری همایش، پخش تراکت و پمفلت آموزشی، درج شعار روز جهانی ایدز در سربرگ مکاتبات اداری، برگزاری مسابقه نقاشی، برگزاری جلسات آموزشی جهت گروه‌های مختلف، نصب بنر در سطح شهر، هماهنگی با امام جمعه محترم شهرستان و اختصاص بخشی از خطبه‌ها به بیماری ایدز اشاره کرد.

شکرالله محسنی با اشاره به برگزاری همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت ایدز و سوء مصرف مواد، اظهار داشت: این همایش در دو روز با حضور اعضای باشگاه یاران مثبت تهران و اساتید مجرب استانی اجرا خواهد شد که روز اول مورخ دوازدهم آذرماه سال جاری در شهر زیارتعلی و روز دوم مورخ سیزدهم این ماه در شهر رودان برگزار می‌شود.

وی گروه هدف همایش مذکور را دانشجویان، دانش‌آموزان، معلمان، کارکنان، شوراها، دهیاری ها و خانواده‌ها اعلام کرد.

به گفته این مسئول، در این همایش راه‌های انتقال، پیشگیری و درمان ایدز و مضرات مصرف مواد مخدر به مدعوین آموزش داده می‌شود و مدرسان به سئوالات آن‌ها نیز پاسخ خواهند داد.

انتهای پیام/88005/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول