اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش شهدای اصناف تاکستان مطرح شد

تقویت خودکفایی راه برون‌رفت از حصار اقتصادی

در دومین یادواره گرامیداشت ۳۰ شهید بسیج اصناف شهرستان تاکستان بر حل مشکلات اقتصادی با بسیج اصناف تأکید شد.

تقویت خودکفایی راه برون‌رفت از حصار اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، به مناسبت گرامیداشت پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج و در راستای گسترش ایثار و شهادت دومین یادواره گرامیداشت 30 شهید والامقام بسیج اصناف شهرستان تاکستان امشب در محل مسجد صاحب‌الزمان شهر تاکستان برگزار شد.

این یادواره برای دومین بار در شهرستان تاکستان با هدف نشر اعتقادات، ارزش‌ها و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس با شرکت اقشار بسیجیان، خانواده‌های شهدا و مسئولان برگزار شد و در پایان با اهدای لوح سپاس از تعدادی از خانواده‌های شهدا تقدیر به عمل آمد.

حجت‌الاسلام مهدی اسلامی در این یادواره با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت:‌ وقوع جنگ تحمیلی، ترور و تحریم از نمونه‌های تلاش دشمنان برای براندازی انقلاب اسلامی است که پایبندی مردم برابر ظلم و نقشه‌های شوم دشمنان عامل دفع تمام این پلیدی‌ها بوده است.

امام جمعه موقت شهر تاکستان با اشاره به الگوگیری ملت‌های منطقه از انقلاب اسلامی تصریح کرد:‌ در حال حاضر تأثیرگذاری انقلاب اسلامی بر کشورهای منطقه به عاملی برای هراس دشمنان بدل یافته و معاندان از هر ترفندی برای هجوم به امت‌های اسلامی به منظور قطع تأثیرگذاری ایران استفاده می‌کنند.

اسلامی با اشاره به فتنه و دسیسه رخ داده در سوریه و لبنان ابراز داشت: تروریست‌های تحت حمایت غرب با انواع ترفندها در میان محور مقاومت درصدد جلوگیری از نشر روز به روز انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه موقت شهر تاکستان با بیان اینکه پیروی و پایبندی به مکتب عاشورا در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی پیام شهیدان است، متذکر شد: امروز ادای تکلیف به آرمان‌های شهدا وظیفه همگانی است و در شرایط فشار اقتصادی باید از مواضع به حق خویش دفاع کنیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه آزمون خداوند برای سنجش مقاومت مسلمانان در شرایط مختلف صورت می‌گیرد، ابراز داشت:‌ تعهد و باقی ماندن در راه اسلام مسئله‌ای اهمیت‌دار است چنانچه در شرایط محاصره اقتصادی پیامبر به نام شعب ابی‌طالب یاوران اندکی از ایشان متحمل فشار و رنج اقتصادی شده و به ولایت پایبند ماندند.

امام جمعه موقت شهر تاکستان ادامه داد: آموزه‌های قرآن کریم این حقیقت را آشکار کرده است که پیروزی نهایی از کسانی است که به اعتقادات خویش پایبند هستند و از این‌رو صبر مؤمنان راستین نیز از این طریق آشکار می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه در صحنه کربلا امام حسین (ع) به همراه 72 تن از یاوران و اهل بیتش در تاریخ ماندگار شده است، تصریح کرد: ذکر نام و یاد اباعبدالله و حماسه کربلا در میان اقشار مردان، زنان و جوانان نسل امروز از ماندگاری اصل عاشورا است که شیعیان باید با الگوگیری از این فرهنگ برابر فشارها و ناملایمات امروز دشمنان ایستادگی کنند.

انتهای پیام/77005/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول