اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ذاکریان در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

تصمیم‌گیری برای ادامه فاز دوم مونوریل قم پس از تکمیل مطالعات

سخنگوی شورای شهر قم تصمیم‌گیری در خصوص ادامه یا توقف فاز دوم مونوریل قم را منوط به تکمیل مطالعات دانست.

تصمیم‌گیری برای ادامه فاز دوم مونوریل قم پس از تکمیل مطالعات

عباس ذاکریان در خصوص مباحث مطرح شده در جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این جلسه با حضور شهردار قم، مدیرعامل سازمان قطار شهری، پیمانکار و مشاور پروژه مونوریل برگزار شد.

وی با اشاره به ابهامات و سوالاتی که راجع به مونوریل در شورای چهارم به وجود آمده بود، خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر این ابهامات و سئوالات را در این جلسه مطرح کردند که پاسخ‌های لازم نیز داده شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ابهامات کلی مطرح شده در این جلسه را در خصوص مطالعات اولیه پروژه، مصوبات، مسیر، ایستگاه‌ها، میزان جابه‌جایی، هزینه‌ها و ... دانست و در خصوص نتایج این جلسه تاکید کرد: قرار بر این شد فاز نخست پروژه مونوریل با قوت ادامه پیدا کند و شهرداری تلاش کند هرچه سریعتر این فاز به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص فاز دوم مونوریل که مورد بحث اعضای شورای شهر بود، گفت: در این جلسه قرار بر این شد مطالعات فاز دوم نیز به لحاظ امکان‌سنجی، مسیر، ایستگاه و آمار و اطلاعات به روز رسانی و تکمیل و نتیجه آن برای تصمیم‌گیری به شورا ارسال شود.

ذاکریان همچنین در ارتباط با ابهامات به وجود آمده برای عبور مونوریل از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه(س) یادآور شد: در این خصوص تصمیم بر این شد شهرداری تدبیر لازم را در این زمینه انجام دهد و نتیجه را به شورا اعلام کند.

لازم به یادآوری است، بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر قم مصوبه‌ای دو فوریتی را با 12 رای از 21 رای اعضا به تصویب رساند که بر اساس آن باید فاز دوم مونوریل قم متوقف شود.

البته در همان جلسه بحث بین موافقان و مخالفان این مصوبه جنجالی بالا گرفت که حاصل آن طرح یک فوریتی مطرح شده و مسئله تحقیق و تفحص در خصوص پروژه مونوریل عنوان شد تا تصمیم‌گیری بعد از بررسی‌های لازم انجام شود که در همان جلسه قرار شد مسئولان مرتبط با مونوریل در جلسه شورا حاضر شوند و به سوالات و ابهامات پاسخ دهند.

در جلسه بیست و ششم شورای اسلامی شهر قم این مهم اتفاق افتاد و جلسه به یکباره به صورت غیرعلنی برگزار شد و از حضور خبرنگاران ممانعت به عمل آمد.

انتهای پیام/78010/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول