اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

80 مورد خشونت علیه زنان در جنوب افغانستان/ دستگیری 3 عضو شبکه حقانی

کشته شدن 6 شبه نظامی طالبان در ولایت «بادغیس» و 2 تن دیگر در ولایت میدان وردک و دستگیری یک گروه 3 نفری سازمان‌دهندگان حملات انتحاری «شبکه حقانی» در شهر کابل از خبرهای مهم امنیتی امروز افغانستان است.

80 مورد خشونت علیه زنان در جنوب افغانستان/ دستگیری 3 عضو شبکه حقانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از دستگیری یک گروه 3 نفره که مسؤلیت سازماندهی حملات انتحاری و در شهر کابل را رهبری می‌کرد، خبر داد.

در این اطلاعیه که امروز منتشر شده، آمده است، این گروه وابسته به شبکه «سراج الدین حقانی» بودند که حملات انتحاری و تهاجمی را در شهر کابل سازماندهی می کردند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است، «عنایت الل» مشهور به «مسکین» ساکن ولایت «پکتیا»، «خدای‌داد» ساکن ولایت «میدان وردک» و «محمد نعیم» ساکن ولایت «ننگرهار» افرادی‌ هستند که قصد انجام حملات انتحاری و تهاجمی را در ایام لویه جرگه مشورتی در شهر کابل داشتند.

کشته شدن 5 شبه نظامی طالبان در ولایت باد غیس

مقامات امنیتی در ولایت باد غیس با انتشار اطلاعیه‌ای از کشته شدن 5 شبه نظامی طالبان و زخمی شدن 5 نفر دیگر از منطقه بالامرغاب این ولایت خبر دادند.

براساس این گزارش، این افراد صبح امروز زمانی کشته شدند که به یک پاسگاه نظامی دولتی یورش برده بودند.

3  کارمندان برنامه همبستگی ملی در افغانستان کشته شدند

مقامات امنیتی ولایت «ارزگان» افغانستان از کشته شدن 3 کارمند برنامه همبستگی ملی وزارت توسعه روستایی در منطقه‎ دهراوود خبر دادند.

«عبدالله همت»، سخنگوی والی ازرگان در تماس با رسانه‏‌ها اظهارداشت که این افراد روز گذشته در اثر انفجار مین کارگزاری شده، کشته شده‏‌اند. 

مقامات امنیتی ارزگان طالبان را مسئول قتل این افراد می‌دانند.

ثبت 80 مورد  خشونت علیه زنان درجنوب افغانستان

مقامات امنیتی ولایت غزنی با برگزاری بزرگداشت روز جهانی محو خشونت علیه زنان از 80 موارد خشونت علیه زنان دراین ولایت خبر دادند.

«شکریه ولی»، رئیس امور زنان ولایت غزنی در این محفل اعلام کرد که 80 مورد خشونت علیه زنان دراین اداره به ثبت رسیده است.

بر همین اساس، «عبدالله عابد»، رئیس آموزش و پرورش این ولایت می‌گوید که بزرگترین خشونت علیه زنان جلوگیری از آموزش و مسدود بودن مدارس دخترانه است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول