اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه فرهنگی منتظران منجی (عج) تاکید کرد

تبلیغ و دفاع از مودت اهل بیت توسط بسیجیان با سبک زندگی

مدیرعامل موسسه فرهنگی خیریه منتظران منجی (عج) گفت :بسیجیان با سبک زندگی خود مودت اهل بیت علیهم‌السلام را در تمام دنیا تبلیغ و از آن دفاع می‌کنند.

تبلیغ و دفاع از مودت اهل بیت توسط بسیجیان با سبک زندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمد شجاعی بعدازظهر امروز در گردهمایی میقات صالحین پایگاه‌های بسیج خواهر شهرستان پیشوا که به‌مناسب هفته بسیج و با موضوع سبک زنگی اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: معضلات موجود در جامعه ما نشان‌دهنده این نکته است که سبک زندگی ما غلط است. اگر بخواهیم سبک زندگی ما منجر به خوشبختی و سعادت ما در زندگی شود باید با ساختار وجودی خود آشنا باشیم.

کارشناس مسائل اسلامی و انسانی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید تنها کسی می‌تواند شما را هدایت کند متخصص معصوم است بنابراین خداوند اصرار دارد حتماً دین خود را از پیغمبر یا متخصص معصوم بگیرید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به رسول اعظم (ص) می‌فرماید «ای رسول خدا، بگو من از شما اجر رسالت جز این نمی‌خواهم که محبت و مودت را در حق خویشاوندانم رعایت کنید».

شجاعی افزود: مودت به معنای دوست داشتن نیست بلکه یعنی محبتی که همراه با فداکاری و اطاعت است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی خیریه منتظران منجی (عج) بیان داشت: مهم‌ترین عامل در سبک زندگی اسلامی مودت اهل بیت علیهم‌السلام است که منجر به سعادت افراد می‌شود. ما می‌گوییم اهل بیت علیهم‌السلام را دوست داریم اما سبک زندگیشان را دوست نداریم. اگر کسی می‌خواهد آخرت با اهل بیت علیهم‌السلام باشد باید در دنیا نیز با ایشان باشد.

وی تاکید کرد: مودت یعنی دیدنی‌ها، شنیدنی‌ها، خوردنی‌ها، دوستی‌ها، حجاب و تمام زندگی ما شبیه سبک زندگی اهل بیت علیهم‌السلام باشد.

شجاعی با بیان اینکه با صورت‌های مذهبی و مسائل ظاهری زندگی ما درست نمی‌شود، افزود: تا زمانی که به سمت اهل بیت علیهم‌السلام نرویم و اهل بیت را الگوی خود قرار ندهیم زندگی ما درست نمی‌شود و به نتیجه نمی‌رسیم.

کارشناس مسائل اسلامی و انسانی با اشاره به قرآن کریم گفت: علامت مومن شادی و آرامش قلبی اوست و اگر مومنی در زندگی شاد نبود و آرامش نداشت مشخص است که ایمان ضعیفی دارد و در نهایت به نکته می‌رسیم که باید سبک زندگی خود را درست کنیم.

وی افزود: کسی که محبت اهل بیت علیهم‌السلام را دارد نباید غمگین باشد دلیل اینکه در زندگی غمگین هستیم این است که به سبک زندگی اهل بیت عمل نمی‌کنیم.

استاد شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 95 درصد طلاق‌ها در کشور کودکانه است، اظهار داشت: چرا این‌قدر خشونت و عصبانیت در ما وجود دارد؟ چرا این‌قدر نسبت به یکدیگر عصبانی می‌شویم؟ چرا زیبایی‌ها و قشنگی‌ها یکدیگر را نمی‌بینیم و فقط ضعف‌ها و لغزش‌ها را می‌بینیم؟

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی خیریه منتظران منجی (عج) با تاکید بر اینکه سبک زندگی یعنی اخلاق و نگاه خود را نسبت به انسان‌ها درست کنیم، گفت: طبق آیه قرآن کسی که می‌خواهد مغفرت خدا شامل او شود باید خود اهل مغفرت باشد و اشتباهات دیگران را نادیده گیرد و عفو کند.

شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسیجی کسی است که ملاک انتخاب‌ها، چینش‌ها و رفتارهای او، یک ملاک انسانی و الهی است و برای برای پیاده کردن این ارزش‌ها و ملاک‌ها حاضر است جان خود را فدا کند.

وی با بیان اینکه بسیجی غیر از محب اهل بیت علیهم‌السلام است، اظهار داشت: بسیجی مودت اهل بیت علیهم‌السلام را دارد و کسی است که همیشه برای کار و تلاش و فداکاری وسط میدان حاضر است.

شجاعی افزود: بسیجی یعنی کسی که مدافع مودت اهل بیت علیهم‌السلام است و این مودت را با سبک زندگی خود در تمام دنیا تبلیغ و از آن دفاع می‌کند و تنها شعار نمی‌دهد.

گردهمایی میقات صالحین پایگاه‌های بسیج خواهر شهرستان پیشوا به همت بسیج جامعه زنان و معاونت تعلیم و تربیت سپاه ناحیه پیشوا برگزار شد و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پیشوا، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پیشوا به‌همراه جمعی از خواهران بسیجی شهرستان پیشوا در این گردهمایی حضور داشتند.

انتهای پیام/2462/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول