اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت فوتبال خراسان رضوی:

مشکل اساسی حوزه ورزش حضور مدیران سیاسی است

سرپرست هیئت فوتبال خراسان رضوی گفت: حضور مدیران سیاسی در ورزش مشکل اساسی این حوزه است که با جایگزین شدن مدیران اجرائی و متخصص می‌توان با تغییر و اصلاح برخی ساختارها شاهد رشد بیشتر ورزش بود.

مشکل اساسی حوزه ورزش حضور مدیران سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، محمد جهانی‌فر گفت: حضور مدیران سیاسی در ورزش مشکل اساسی این حوزه است که با جایگزین شدن مدیران اجرائی و متخصص و بهره‌گیری از افراد دارای تجربه میدانی، می‌توانیم با تغییر و اصلاح برخی ساختارها شاهد رشد بیشتر ورزش باشیم.

وی با بیان اینکه مشکل فوتبال ما یک روزه حل نخواهد شد، افزود: اگر منابع مالی و انسانی فوتبال استان درست مدیریت شود قطعا می‌توانیم در 10 سال آینده از خراسان رضوی بازیکن صادر کنیم.

سرپرست هیئت فوتبال خراسان رضوی با اشاره به استفاده از تکنولوژی برای تسهیل و بهره‌وری امور در سطح دنیا، گفت: نخستین کاری که در این راستا انجام دادیم راه‌اندازی اتوماسیون اداری هیئت در فاز اول بود ضمن اینکه اجرای این شیوه در شهرستان‌ها و باشگاه‌ها در فازهای بعدی پیش‌بینی شده است.

جهانی‌فر با تاکید بر اینکه اولین هدف هیئت رسیدن به استانداردهای مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، گفت: بحث "آسیا ویژن" از سال‌های پیش در استان آغاز ولی متاسفانه نیمه‌کاره رها شد.

وی افزود: با پیگیری و انجام هماهنگی، این روند از سرگرفته شد که با استقبال و قول مساعدت فدراسیون نیز همراه بود.

سرپرست هیئت فوتبال استان با تاکید بر تلاش برای رسیدن به یک انضباط مالی در هیئت فوتبال خراسان رضوی، ادامه داد: با بهره‌گیری از یک نیروی کارآمد و باتجربه در این حوزه توانستیم به تراز مالی خوبی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به درآمد حدود 500 میلیون تومانی از اوایل مردادماه امسال از منبع ورودی تیم‌ها در هیئت فوتبال استان گفت: قطعا هزینه‌های انجام شده بیشتر از این مقدار خواهد بود ولی شفافیت در تراز مالی از دستاوردهای انضباط مالی بوده که می‌توانیم گزارش آن را تا پایان فصل 92-93 به صورت کامل ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: موضوع استانداردسازی ساختار مدارس فوتبال استان از اهمیت خاصی برخوردار است که تلاش کردیم 25 مدرسه فوتبال استان را به سطح این استانداردها برسانیم.

سرپرست هیئت فوتبال خراسان رضوی با تاکید بر راه‌اندازی پایگاه‌های استعدادیابی فوتبال در مناطق کم‌برخوردار اما پراستعداد استان، بیان کرد: طبق آیین‌نامه نقل و انتقالات باشگاه‌ها، سه درصد از مبلغ قراردادها باید به هیئت اختصاص یابد که سعی داریم تنها 30 درصد از آن صرف هزینه‌های جاری شود و بقیه آن را به سمت ایجاد پایگاه‌های استعدادیابی سوق دهیم.

وی با اشاره به شناسایی مناطق تبادکان، طلاب، گلشهر و ساختمان به عنوان مناطق پراستعداد اما محروم مشهد، گفت: در کارگروه تخصصی که نمایندگان باشگاه‌ها به جز سیاه‌جامگان در آن حضور داشتند عنوان کردیم که 70 درصد مبلغی که از باشگاه‌ها دریافت می‌کنیم را صرف ایجاد مراکز استعدادیابی با نام این باشگاه‌ها خواهیم کرد.

جهانی‌فر افزود: در این راستا علاوه بر بهره‌گیری از ظرفیت مربیان و معلمان ورزشی این مناطق، 16 نفر از مربیان استان را برای شرکت در دوره‌های آموزشی استعدادیابی به فدراسیون معرفی کرده‌ایم.

وی در خصوص دریافت سه درصد حق هیئت از مبلغ قراردادها بر اساس آیین‌نامه نقل و انتقالات فدراسیون، گفت: تاکنون مبلغی دریافت نشده اما برای هر میزبانی نمایندگان استان در لیگ دسته 2، یک میلیون و 500 هزار تومان و در لیگ دسته یک مبلغ 2 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شد که باید تا پایان فصل 92-93 تسویه حساب شود، در غیر اینصورت هیچ‌گونه خدمات فوتبالی به این باشگاه‌ها ارائه نخواهیم کرد.

وی در خصوص مساله به وجود آمده برای محسن قهرمانی داور فوتبال استان، گفت: پیگیری‌هایی از سوی کمیته داوران استان در فدراسیون انجام دادیم و قطعا به عنوان جامعه داوری از حقوق وی در خصوص این اتهام که ثابت نشد، پشتیبانی خواهیم کرد.

سرپرست هیئت فوتبال خراسان رضوی در خصوص مسائل پیش آمده در تیم فوتبال ابومسلم و اعلام وفائی در خصوص عدم انجام هزینه تا مشخص شدن مالکیت تیم، بیان کرد: کمیته انضباطی فدراسیون و هیئت وارد موضوع مالکیتی این تیم نخواهند شد و این موضوع یک بحث حقوقی است که باید از طریق قوه قضائیه پیگیری شود.

انتهای پیام/2202/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول