اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی گیلان:

رکود ساخت و ساز از معضلات گیلان است

رئیس سازمان نظام مهندسی گیلان با بیان اینکه رکود ساخت و ساز از معضلات این استان است گفت: نظام مهندسی گیلان می‌تواند در کنار شورای اسلامی شهر رشت ساخت و سازهای خلاف را مدیریت کند.

رکود ساخت و ساز از معضلات گیلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی الماسی بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اعضای شورای این شهر اظهار کرد: رشت یکی از غنی‌ترین شهرهای گیلان محسوب می‌شود که ساختمان شهرداری‌ آن قدمتی طولانی دارد و به عنوان میراث فرهنگی ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه زمانی رشت همتراز با شهرهای بزرگی مانند تبریز و اصفهان بود افزود: اکنون فاصله رشت با این شهرها زیاد شده است و نمی‌توانیم تن خود را به تن شهرهای بزرگی مانند اصفهان بزنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی گیلان با تأکید بر رساندن رشت به جایگاه قبلی خود تصریح کرد: تمام ساخت و سازهایی که در گیلان انجام می‌شود در سازمان نظام مهندسی به ثبت می‌رسد و برخی‌ها مورد کنترل قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در 9 ماه اخیر حتی یک پروانه برای ساختمان 10 طبقه در رشت صادر نشده است در حالی که آمار ساخت و ساز در شهرهایی مانند تبریز و اصفهان بالا است.

الماسی مشکلات اقتصادی و مدیریت شهری را از دلایل رکود ساخت و ساز در گیلان به ویژه در رشت دانست و گفت: نظام مهندسی با برخورداری از 15 هزار نفر عضو می‌تواند مشکلات شهر رشت را برطرف کند.

وی با بیان اینکه حدود 8 هزار مهندس عمران در گیلان فعالیت دارند تصریح کرد: می‌توانیم مشاوران خوبی برای اعضای شورای شهر رشت باشیم و رتبه رشت را به جایگاه اولیه بازگردانیم.

این مسئول با بیان اینکه سیمای شهری رشت را در شأن آن نیست افزود: نظام مهندسی می‌تواند در تدوین پروانه‌ها به اعضای شورا کمک کند.

الماسی با اشاره به اینکه نظام مهندسی می‌تواند صدور تمام پروانه‌های ساختمانی را انجام دهد خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم از صفر تا 100 صدور پروانه را داشته باشیم و این کار در قالب یک تفاهمنامه قابل انجام است.

وی ساخت و سازهای خصوصی را از ناهنجاری‌های شهر رشت دانست و متذکر شد: هیچ مدیریتی در این ساخت‌ و سازها انجام نمی‌شود و نظام مهندسی می‌تواند ساخت و سازهای خلاف را مدیریت کند.

رئیس شورای شهر نیز در نشست مذکور اظهار کرد: رکود بی‌سابقه‌ای در بازار مسکن و ساخت و ساز رشت حاکم شده است.

رضا جمشیدی چناری رونق صنعت ساختمان را در چارچوب قوانین کلانشهرها ذکر کرد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با هم‌اندیشی نظام مهندسی این مشکل را برطرف کنیم.

انتهای پیام/2300/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول