اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

مرکز حقوق بشر بحرین:

گزارش بسیونی به ابزاری برای حل سیاسی تبدیل شود

مرکز حقوق بشر بحرین، خواستار استفاده از گزارش کمیته حقیقت‌یاب بسیونی به منظور دستیابی به راه‌حل سیاسی و حقوقی برای تحولات این کشور شد.

گزارش بسیونی به ابزاری برای حل سیاسی تبدیل شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه، مرکز حقوق بشر بحرین در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرنگار فارس قرار گرفت، با اعلام این مطلب تأکید کرد که «باقر درویش» مسؤول اطلاع رسانی این مرکز حقوق بشری استفاده از گزارش کمیته حقیقت یاب بسیونی به عنوان یکی از گزینه‌های راه حل (برای بحران بحرین) را خوستار شد.

این فعال حقوقی بحرین تأکید کرد که اجرای توصیه‌های گزارش بسیونی به مثابه آغاز مرحله جدیدی برای گام گذاشتن فوری در مسیر دموکراسی و عدالت انتقالی است.

وی گزارش بسیونی را تنها منشور رسمی مورد قبول دولت بحرین خواند و با اشاره به پتانسیل این گزارش در سرنگونی منامه و ایجاد تحول چشمگیر در اوضاع حقوقی و سیاسی کشور بحرین، افزود: این موضوع در حالی است که پیش از این ده‌ها گزارش توسط نهادهای حقوقی بین‌المللی صادر شده است. این گزارش‌ها نقض حقوق بشر در بحرین را مستند کرده‌ بودند.

درویش منامه را به گریز از اجرای توصیه‌های گزارش بسیونی به علت نداشتن اراده سیاسی برای حل بحران جاری در کشورش متهم کرد و تاکید کرد که چنین امری نقض حقوق بشر در بحرین را دو چندان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 60 کشور در نشست ژنو خواستار اجرای توصیه‌های گزارش بسیونی شدند؛ افزود: منامه 185 بند گزارش بسیونی را پذیرفته است. این امر اجرای این توصیه‌ها را اجتناب ناپذیر می‌کند. این امر بدین معنی است که توصیه‌های بسیونی به قید و بندهای بین‌الملل تبدیل شده‌اند. به همین علت ما بر لزوم اجرای فوری این گزارش تاکید می‌کنیم و بایستی یک بازه زمانی مشخصی برای آن تعیین شود و توسط کمیسیاریای سازمان ملل مورد نظارت قرار بگیرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول