اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل مطرح کرد

تکذیب شایعه منفی بودن رشد جمعیت در اردبیل

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: شاخص رشد جمعیت در استان اردبیل 11.5 است به طوری که از هر 10 هزار نفر جمعیت استان 115 نفر به آن اضافه شده است.

تکذیب شایعه منفی بودن رشد جمعیت در اردبیل

عبدالله امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما شایعه رشد منفی جمعیت در استان اردبیل را تکذیب می‌کنیم چرا که چنین چیزی صحت ندارد به طوری که نرخ رشد تولد در این استان 20.5 درصد بوده که نسبت به سایر مناطق وضعیت مطلوبی نشان می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بیشترین ولادت در استان اردبیل در شهرستان گرمی و بیشترین نرخ فوت نیز در خلخال به ثبت رسیده است به طوری که در نیمه اول امسال 12 هزار و 567 ولادت در استان به ثبت رسید که رشدی حدود 22 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل به صدور شناسنامه‌های مکانیزه در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: ما صدور شناسنامه مکانیزه را از سال 90 آغاز کردیم و با تامین اعتبار توانسته‌ایم به تعهدات خود عمل کنیم به طوری که جزو استان‌هایی هستیم که در این زمینه به تعهدات حتی بیشتر از رقم تعیین شده عمل کرده‌اند.

امینی گفت: در سال اول تعهد ما صدور شناسنامه مکانیزه به تعداد 40 هزار نفر بود که در عمل این تعداد بیش از دو برابر شده و رقم آن به 85 هزار جلد رسید.

این مسئول تصریح کرد: در سال 91 تعهد ما در صدور شناسنامه مکانیزه 42 هزار جلد بوده است که عملکردی در حدود 105 هزار جلد را که دو برابر تعهدمان بود به انجام رساندیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل بیان داشت: به دلیل محدودیت در چاپ شناسنامه و تهیه کاغذ به دلیل تحریم‌هایی که وجود داشت ما از دادن فراخوان برای تعویض شناسنامه اجتناب کردیم ولی به صورت معمول به مراجعان خدمات ارائه می‌شود.

امینی افزود: در نیمه اول امسال 50 هزار جلد شناسنامه جدید و مکانیزه در سطح استان اردبیل صادر شده که به نظر می‌رسد این وضعیت همچنان با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

راه‌اندازی نمایندگی ثبت احوال در سه شهر

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل خاطرنشان کرد: همزمان با هفته بسیج نمایندگی ثبت احوال در شهرهای ارشق، اصلاندوز و شاهرود خلخال راه‌اندازی می‌شود که امیدواریم با فعال شدن نمایندگی ثبت احوال در این سه شهر بتوانیم خدمات مطلوبی را به مردم ارائه کنیم.

امینی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: در یک سال گذشته نمایندگی ثبت احوال را در شهرهای آبی‌بیگلو، کورائیم، فیروز عنبران راه‌اندازی کردیم تا ساکنان این مناطق بدون مراجعه به مرکز شهرستان‌ها بتوانند از خدمات ثبت احوال استفاده کنند.

انتهای پیام/62001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول