اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مهندسی فرآیند پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد خبر داد

افزایش 25 درصدی راندمان جداسازی اولیه مایعات همراه گاز

رئیس مهندسی فرآیند شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از افزایش 25درصدی راندمان سیستم جداسازی اولیه مایعات همراه گاز در واحد شماره 2 تصفیه گاز این شرکت خبر داد.

افزایش 25 درصدی راندمان جداسازی اولیه مایعات همراه گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، محمد حسن فیروزبخت اظهار کرد: افزایش ظرفیت واحدهای تصفیه گاز در چند سال اخیر و نیز بالا رفتن چشمگیر دمای گاز ورودی به این واحدها سبب شده است که مقدار مایعات همراه گاز ورودی به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

وی افزود: از طرفی این موضوع سبب ایجاد ناپایداری در سیستم شده و پیامدهایی چون افزایش مصرف مواد شیمیایی و ایجاد نوسانات در دریافت گاز را نیز به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: از این رو پروژه تجهیز و ارتقای جداکننده گاز ورودی در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

فیروزبخت تاکید کرد: با همکاری و همت کارشناسان واحدهای مختلف در پالایشگاه خانگیران و استفاده از توانمندی شرکت‌های معتبر داخلی در این زمینه موفق شدیم طی حدود یکسال کارهای مربوط به طراحی، ساخت و نصب تجهیزات مورد نظر را به اتمام برسانیم.

رئیس مهندسی فرآیند پالایشگاه خانگیران ادامه داد: نتایج به دست آمده از تست‌های انجام شده نشان می‌دهد که تجهیزات نصب شده در جداکننده گاز ورودی اثربخشی مطلوبی داشته؛ به طوری که در کمترین مقدار به اندازه 25 درصد، راندمان جداسازی را بهبود بخشیده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح فوق برای یک واحد با هزینه کمتر از 500 میلیون ریال خاتمه یافته است، یادآور شد: اجرای این طرح ضمن افزایش پایداری و کارآیی فرآیند پالایش گاز تاثیر مهمی در کاهش مصرف مواد شیمیایی در سیستم دارد.

انتهای پیام/2202/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول