اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر چهارمین کنفرانس گردشگری سلامت خبر داد

درآمد 100 میلیارد دلاری گردشگری سلامت در سال 2012

دبیر چهارمین کنفرانس گردشگری سلامت گفت: درآمدهای جهانی گردشگری سلامت در سال 2012 به بیش از 100 میلیارد دلار رسیده است.

درآمد 100 میلیارد دلاری گردشگری سلامت در سال 2012

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در چهارمین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی که صبح امروز با حضور نمایندگان بیش از 20 کشور اسلامی، سفیران و مجموعه‌ای از فعالان عرصه گردشگری سلامت و مسئولان استانی و کشوری و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد برگزار شد، محمدرضا کرباسی اظهار کرد: امروزه گردشگری به عنوان یک صنعت رو به رشد مورد توجه کشورهای جهان است.

وی افزود: درآمدهای حاصله از گردشگری تقریباً 7 درصد از کل حجم تجارت جهانی را شامل می‌شود.

دبیر چهارمین کنفرانس گردشگری سلامت گفت: درآمد جهان از گردشگری در سال 2009 حدود 851 میلیارد دلار بوده که با رشد 8 درصدی در سال 2010 به 919 میلیارد دلار رسیده و در سال 2011 به 1030 میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی با اشاره به رشد 6.6 درصدی تعداد گردشگران جهان در سال 2011 و رسیدن به مرز 940 میلیون نفر افزود: در سال 2012 این رقم به بیش از یک میلیارد نفر افزایش یافته است.

کرباسی افزود: سهم اقتصادهای در حال توسعه از ورودی‌های گردشگران خارجی از 31 درصد در سال 1990 به 47 درصد در سال 2011 افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: گردشگری سلامت به نوعی از گردشگری اطلاق می‌شود که برای حفظ، بهبود و بازیابی سلامت روانی و بدنی انجام می‌گیرد.

مدیرکل اتاق‌های اسلامی گفت: صنعت گردشگری سلامت و پزشکی به عنوان یک زیربخش خاص از گردشگری حائز اهمیت بیشتری است؛ از یک طرف با توجه به 3 برابر بودن گردش مالی، گردشگر سلامت باعث افزایش درآمد کشور پذیرنده شده و از طرف دیگر تبادل دانش فنی و تخصصی را تشویق می‌کند.

وی افزود: درآمدهای جهانی گردشگری سلامت در سال 2004 حدود 40 میلیارد دلار بوده که به 60 میلیارد دلار در سال 2006 افزایش یافته است؛ این رقم در سال 2012 به بیش از 100 میلیارد دلار رسیده که رشدی 66 درصدی را نشان می‌دهد.

دبیر این کنفرانس گفت: برخلاف سهم 25 درصدی OIC از جمعیت جهان سهم درآمدی کشورهای اسلامی از گردشگری سلامت جهان رضایت‌بخش نیست.

وی افزود: در این راستا و به منظور گسترش گردشگری سلامت فی‌مابین کشورهای اسلامی تاکنون 3 دوره کنفرانس‌های گردشگری سلامت کشورهای اسلامی به ترتیب در سال‌های 2010، 2011 و 2012 در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شده که نتایج اثربخشی در جهان اسلام به همراه داشته است.

کرباسی گفت:‌ با توجه به مصوبات سومین کنفرانس گردشگری سلامت در سال 2012 در خصوص توسعه همکاری‌های بیمه‌های درمانی فی‌مابین و تدوین استانداردهای اعتباربخشی بیمارستانی کشورهای اسلامی، دبیرخانه انجمن گردشگری سلامت کشورهای اسلامی ماموریت یافت با تشکیل کارگروهی در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول