اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه دماوند خبر داد

فعالیت بیش از 100 پایگاه مقاومت بسیج محلات و مساجد در دماوند

فرمانده سپاه شهرستان دماوند از فعالیت بیش از 100 پایگاه مقاومت بسیج محلات و مساجد در دماوند خبر داد.

فعالیت بیش از 100 پایگاه مقاومت بسیج محلات و مساجد در دماوند

داوود طایفه‌خانی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: این سازمان، 9 ماه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و  زمانی که گروهک‎ها در کشور عرض اندام می‎کردند و تهدیدات خارجی نیز تشدید شده بود، تشکیل شد.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند تشکیل سازمان بسیج را در چنین زمانی بسیار به‎موقع خواند و افزود: تشکیل به‎موقع بسیج در سال‎های بعد و در دوران دفاع مقدس بیش از پیش بر همگان محرز شد و بسیجیان در میدان جنگ با رشادت و فداکاری، نقشی بسیار بزرگ و اساسی در دوران هشت ساله دفاع مقدس ایفا کردند.

حراست از انقلاب اسلامی وظیفه بسیج است

طایفه‌خانی وظیفه اصلی بسیج مستضعفین را حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن برشمرد و ادامه داد: با این وجود، این نهاد مقدس در بحث نظامی هم ورود پیدا کرد و با توجه به اینکه احتمال برچیده شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط دشمن می‌رفت، وارد صحنه جنگ شد و شاید بتوان گفت بزرگ‎ترین نقش را در این صحنه ایفا کرد.

وی این نقش را در دو مقطع از جنگ تقسیم‎بندی کرد و افزود: در یک مقطع، در ابتدای جنگ که دشمن به کشور حمله و به عمق خاک پیش‌روی کرد، بسیجی‌ها برای جلوگیری از پیش روی دشمن و سد کردن راه آنها وارد عمل شدند و در کنار نیروهای نظامی کشور، دشمن را به عقب راندند.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند ادامه داد: در همین روزها بود که حماسه‌سازانی همچون شهید فهمیده‌ و شهید بهنام محمدی‌ از دل بسیج برخاسته و بزرگ‎ترین حماسه‌های تاریخ جنگ ایران را ساختند.

وی به نقش بسیج در مقطع دوم اشاره و اظهار کرد: زمانی که در سال دوم جنگ، نیروهای نظامی خودشان را پیدا کردند و برای عقب‎راندن دشمن آماده شدند، باز هم این بسیج بود که در عملیات‌ بزرگ و موفقیت‌آمیز نقش اساسی و کلیدی ایفا کرد و به عنوان نیروهای رزم در میادین جنگ حضور فعال داشت.

حضور فعال بسیجیان، دشمن را ناکام گذاشت

طایفه‌خانی حضور فعال بسیجیان را باعث ناکام گذاشتن دشمن در رسیدن به اهداف خود خواند و بیان کرد: دشمن که تصور می‌کرد به خرمشهر،‌ اهواز، خوزستان و به دنبال آن به تهران خواهد رسید و کشور را تصرف خواهد کرد،‌ حتی نتوانست یک سانتی‎متر از خاک ایران را از آن خود کند و این با تلاش و همت همین بسیجی‌ها در کنار نیروهای نظامی ارتش و سپاه میسر شد.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند رسالت اصلی بسیج در دوران بعد از دفاع مقدس را نیز بر همان مبنای تلاش برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن معرفی کرد و افزود:‌ این حراست در همه زمینه‌ها وجود دارد و با توجه به موقعیت زمانی و نیاز روز تعریف می‌شود و بسیج نیز با زمان پیش رفته و فعالیت‌های خود را بر همین اساس برنامه‎ریزی می‌کند.

طایفه‌خانی به وقوع جنگ نرم و جنگ روانی در سال‌های اخیر اشاره و تصریح کرد:‌ در این برهه از زمان نیز بسیج وارد عرصه و میدان جنگ شده و مقابل این جنگ نرم فعالیت‌ها و برنامه‌های چشم‎گیری را در بخش‌های مختلف داشته است.

بسیجیان در جنگ اقتصادی هم ورود پیدا کردند

فرمانده سپاه شهرستان دماوند در ادامه به وقوع جنگ اقتصادی در کشور و اعمال فشارها و تحریم‌ها پرداخت و اضافه کرد: در این زمینه نیز بسیج در سه بخش آموزش اقتصاد مقاومتی، اشتغال‎زایی‌های خرد و کوچک خانگی در روستاها و محرومیت‌زدایی در برخی از مناطق و روستاها وارد عرصه شد.

طایفه‌خانی با ‌بیان اینکه بسیجیان در هر مرحله‌ای از نظام مقدس جمهوری اسلامی به درستی وارد شده‌اند، گفت: حتی بسیجیان هر سازمانی که جزو بسیجیان قشر محسوب می‌شوند نیز با تفکر بسیجی در همه شرایط سعی در رفع مشکلات در جایگاه خود دارند.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند با اشاره به اقشار مختلف بسیجی در همه بخش‌ها ادامه داد: در این میان، باید از جامعه زنان بسیجی که نقش بسیار مهم و اثرگذاری را در مباحث سبک زندگی اسلامی با کمک سازمان‌ها و نهادهای مختلف داشته‌اند، تقدیر ویژه کرد.

وی در خصوص حلقه‌های صالحین بیان کرد: این حلقه‌های شجره طیبه،‌ در خود پایگاه‌های مقاومت حضور دارند و رده‌بندی سنی،‌ تحصیلاتی و قشری در این حلقه‌ها به طور پررنگ وجود دارد که هر گروه با توجه به رده‌بندی خود با محوریت مسائل فرهنگی، ‌تربیتی و بصیرتی فعالیت می‎کنند.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند اشتغال‌زایی،‌ بسیج سازندگی و بسیج پزشکی ـ درمانی را از دیگر برنامه‎های این گروه‌ها خواند و افزود: این حلقه‌ها به شکل سازمانی یک دست، هم‎ رزمی هستند و هم‎ فرهنگی و در زمان نیاز بر اساس آموزش‎هایی که دیده‌اند در قالب هسته‌ها و گروهان‌های رزمی وارد عمل خواهند شد و در سایر مواقع در پایگاه‌ها، به فعالیت‌های فرهنگی تربیتی خود می‌پردازند.

اجرای برنامه‌های مختلف ویژه هفته بسیج در دماوند

طایفه‌خانی در ادامه به اجرای برنامه‌های مختلف در هفته بسیج در شهرستان دماوند اشاره و تصریح کرد:‌ این برنامه‌ها در همه حوزه‌های بسیج و در همه در رده‌های اقشاری تا پایان هفته در حال اجراست.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند برگزاری چند یادواره شهدا،‌ گردهمایی‌هایی با محوریت سبک زندگی اسلامی و جنگ نرم، ویزیت رایگان اکیپ پزشکی در روستاها و مناطق محروم، بسیج سازندگی و دیدار با خانواده معزز شهدا و ایثارگران و پیشکسوتان بسیج را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

طایفه‌خانی در خصوص تعداد پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر، 9 حوزه مقاومت محلات خواهر و برادر و بیش از 100 پایگاه مقاومت محلات و مساجد در شهرستان وجود دارد که در کنار آن رده‌های قشری نیز با تعداد زیادی وجود دارند.

انتهای پیام/2568/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول