اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش ها به گزارش فارس

خلع ید مجری پیست اتومبیلرانی و موتورسواری قانونی است

مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان می‌‌گوید: خلع ید مجری طرح احداث پیست اتومبیلرانی و موتورسواری سنندج در خصوص زمین متعلق به منابع طبیعی قانونی و تلاش برای ترساندن مسئولان بی‌فایده است.

خلع ید مجری پیست اتومبیلرانی و موتورسواری قانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، به دنبال انتشار گزارشی پیرامون مشکلات پیست اختصاصی اتومبیلرانی و موتورسواری و بیان گلایه‌های صاحب این مجموعه "شهاب رضایی" از سازمان جهاد کشاورزی استان در فارس، مدیرکل این سازمان به بیان پاره‌ای نکات پیرامون این مسئله پرداخت.

ابراهیم حسن‌نژاد در ابتدا با اشاره به این مطلب که این شخص قصد جوسازی رسانه‌ای به منظور ایجاد رعب و وحشت در مسئولان دارد می‌گوید: این کار به جایی نمی‌رسد، ضمن آنکه رضایی هر بار به دفتر من مراجعه کرده ترتیب ملاقات داده شده است.

وی در خصوص آغاز ماجرای اختصاص زمین به این شخص اظهار می‌کند: سال 82 از سوی سازمان تربیت بدنی وقت مجوزی به رضایی برای ایجاد پیست اتومبیلرانی اعطا می‌شود که وی پس از آن با معرفی به منابع طبیعی استان اقدام به اجاره زمینی به مساحت 15 هکتار می‌کند.

مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه این فرد پس از تحویل گرفتن زمین تا مدت‌ها هیچگونه اقدامی در آن انجام نمی‌دهد می‌گوید: این قضیه به همین منوال پیش می‌رفت تا اینکه در سال 86 مدیرکل وقت سازمان تربیت بدنی طی نامه‌ای به جهاد کشاورزی استان به عدم ایجاد پیست توسط مجری اشاره و با اعلام لغو مجوز رضایی، از سازمان جهاد کشاورزی درخواست می‌کند تا در راستای بازپس‌گیری زمین اقدام کند.

وی با رد ادعای رضایی مبنی بر امکان بهره‌برداری از پروژه طی مدت 10 سال می‌گوید: چنین صحبتی واقعیت ندارد و علت اینکه در قرارداد نیز مسئله اجاره 10 ساله مطرح شده تنها به دلیل آن است که سیستم بانکی به قراردادهایی که زیر 10 سال منعقد می‌شود تسهیلات اعطا نمی‌کند.

حسن‌نژاد در ادامه تأکید می‌کند: طبق قانون اگر شخصی اقدام به در اختیار گرفتن زمین دولتی به منظوری خاص نماید و اقدامی در آن انجام ندهد غیرقانونی و تخلف است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی کردستان 13 شرط قانونی را برای امکان استفاده از زمین‌های دولتی یادآور می‌شود و می‌گوید: یکی از شروط تعیین یک برنامه زمان‌بندی شده برای اجرای طرح است.

وی می‌گوید: چنانچه شخص و یا دستگاهی که مجری است برای به ثمر نشاندن پروژه اقدام نکند در این صورت جهاد کشاورزی وظیفه قانونی برای فسخ قرارداد دارد.

حسن‌نژاد می‌گوید: پس از اعلام جهاد کشاورزی به مجری پروژه برای فسخ قرارداد اعلام کردیم اما به دلیل آنکه این سازمان قصد حمایت از فعالیت بخش خصوصی داشت تا سال 89 اقدامی در خصوص بازپس‌گیری زمین مورد اشاره انجام نداد.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه می‌دهد: در تاریخ 21 تیر ماه سال 86 ما طی نامه‌ای به تربیت بدنی وقت با یادآوری نامه سال 86  آن سازمان و درخواست از جهاد کشاورزی برای بازپس‌گیری زمین خواستیم تربیت بدنی مجدداً اعلام کند که آیا با اجرای طرح موافق است یا خیر.

وی اضافه می‌کند: البته در این نامه تأکید شد در صورتی که پاسخ تربیت بدنی مثبت است نسبت به تهیه طرح جدید مصوب با نقشه و جدول زمان‌بندی اقدام و مراتب را اعلام کنند.

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه به این نامه پاسخی داده نشد می‌گوید: در 23 مرداد این سال باز هم طی نامه‌ای درخواست اعلام موضع از سوی تربیت بدنی را کردیم که در نهایت این سازمان اعلام کرد که با توجه به اینکه شهاب رضایی مجری پروژه در مدت این 7 سال هیچ اقدامی در راستای بهره‌برداری انجام نداده این اداره نیز از تمدید موافقت اصولی خودداری و این موضوع را در سال 86 نیز عنوان کرده است.

نصف زمین را به ما بدهید؛ موافقت می‌کنیم

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه به نکته جالبی اشاره می‌کند و می‌گوید: مدیرکل تربیت بدنی وقت در این سال طی نامه‌ای که مستندات آن موجود است اعلام می‌کند در صورتی که از 15 هکتار زمین "اهدایی" جهاد کشاورزی به مجری طرح، 7.5 هکتار آن به تربیت بدنی واگذار و سند آن به نام این اداره‌کل و به صورت رایگان زده شود تربیت بدنی با تحویل 7.5 هکتار باقیمانده به مجری به شرطی که وی تعهد محضری 6 ماهه برای بهره‌برداری بدهد، موافقت خواهد کرد!

حسن‌نژاد با بیان اینکه اصلاً این زمین قرار نبوده "اهدایی" باشد اظهار می‌کند: این موضوع نشان می‌دهد مساحت زمین درخواست شده با نیاز طرح همخوانی نداشته است.

وی اضافه می‌کند: طی نامه‌ای به تربیت بدنی اعلام کردم سیاست دولت در راستای خصوصی‌سازی دارای ضوابطی است و واگذاری اراضی به آن اداره برخلاف مقررات است و نمی‌توانند بخشی از زمین را در قبال موافقت خود طلب کنند، اما در صورت تمایل امکان مشارکت با مجری در انجام طرح وجود دارد.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در نهایت این ماجرا منجر به خلع ید مجری طرح به دلیل اجرایی نشدن پروژه احداث پیست شده است می‌گوید: این موضوع را در قالب "ابلاغ واقعی" به شهاب رضایی اعلام کردیم.

حسن‌نژاد در توضیح بیشتر این موضوع می‌گوید: ابلاغ واقعی به معنای خلع ید قطعی نبوده و فرد مورد اشاره 3 ماه فرصت دارد نسبت به این حکم اعتراض کند.

وی با اشاره به اینکه پس از این ماجرا مدیرکل بعدی تربیت بدنی اعلام تمدید موافقت اصولی کرده است اظهار می‌کند: باید دانست که این موضوع پس از صدور حکم بوده و دیگر کارایی نداشت.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص ادعای مجری طرح مبنی بر قصد اداره‌کل مسکن و شهرسازی برای تصاحب بخشی از این زمین تصریح می‌کند: نیت این اداره از طرح این موضوع قرار داشتن زمین مورد اشاره در حریم شهر است و آنها می‌گویند به این دلیل مالکیت زمین باید در اختیار دولت قرار بگیرد و قصدی مبنی بر تصاحب زمین از سوی مسکن و شهرسازی استان وجود ندارد.

حسن‌نژاد در پایان با اشاره به اینکه این سازمان آمادگی کامل برای حمایت از فعالان بخش خصوصی در تمامی زمینه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی دارد تأکید می‌کند: از جانب ما غرضی نسبت به هیچ شخصی از جمله مجری پروژه مجتمع اتومبیلرانی سنندج وجود نداشته و ندارد.

....................................

گزارش از: کیوان قاسمی 

.....................................

انتهای پیام/79012/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول