اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

ساخت اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت با مشارکت همگانی برای زائران رضوی

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در مبحث زیارت همه استان‌های کشور باید کمک کنند و در این راستا به دنبال ساخت اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت با مشارکت همگانی برای زائران هستیم.

ساخت اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت با مشارکت همگانی برای زائران رضوی

حجت‌الاسلام علی‌اصغر‌ لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: طرحی با عنوان خشت‌های آسمانی در بنیاد زائر مطرح است که همه مردم ایران در آن برای ساخت مکان‌های مناسب برای زائران امام‌ رضا (ع) کمک می‌کنند؛ امیدواریم این طرح ادامه یابد.

وی ادامه داد: مسئولان استان‌های دیگر به ویژه استانداری‌ها و حتی شهرداری‌ها با توجه به اینکه شهروندان آنان برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد سفر می‌کنند باید کمک‌های مناسبی را در مبحث زیارت انجام دهند تا مکان‌هایی مناسب و ارزان‌قیمت در نزدیکی حرم رضوی برای زائران ساخته شود که از نظر معماری با فرهنگ و آداب‌ و رسوم مناطق مختلف کشور نیز مطابقت داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه باید تفکر بسیجی در این خصوص ایجاد شود، افزود: همان ضرورتی که مردم برای ساخت اماکن متبرکه در کشور عراق دارند باید در خصوص حرم رضوی نیز داشته باشند و در این صورت بسیاری از مشکلات زائران امام رضا (ع) برطرف خواهد شد.

به گزارش فارس، بودجه زیادت هنگام تدوین و تصویب قرار بود در اختیار سه شهر زیارتی مشهد، شیراز و قم قرار گیرد اما در حال حاضر بین 31 استان کشور تقسیم شده که سهم خراسان رضوی از آن تنها 25 میلیارد تومان است.

سالانه حدود 28 میلیون زائر و گردشگر وارد مشهد می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود این رقم به 40 میلیون نفر نیز برسد که با توجه به ظرفیت‌های استان باید بودجه مشخص و شایسته‌ای به خراسان رضوی برای زیارت تعلق گیرد.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول