اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

شخصیت‌های معارض بحرینی در گفت‌وگو با فارس:

توافق هسته‌ای ایران و غرب سبب تقویت رویکرد مقاومت در منطقه خواهد شد

شخصیت‌های معارض بحرینی توافق هسته‌ای ایران و غرب و دستیابی به حق غنی سازی اورانیوم توسط جمهوری اسلامی ایران را سبب تقویت رویکرد مقاومت در منطقه دانستند.

توافق هسته‌ای ایران و غرب سبب تقویت رویکرد مقاومت در منطقه خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه، شخصیت‌های معارض بحرینی ضمن استقبال از توافق هسته‌ای ایران و غرب، این توافق را تحسین کرده و آن را عامل تغییر موازنه قوا، تقویت رویکرد مقاومت و اعتراف ضمنی قدرت‌های بزرگ به قدرت ایران دانستند.

«مجید میلاد»، عضو دبیرخانه جمعیت اسلامی الوفاق،‌ بزرگ‌ترین گروه معارض بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه، با اشاره به اینکه توافق میان ایران و آمریکا قطعا بر روابط تمامی کشورهای جهان بدون استثناء اثر خواهد گذاشت، اظهار داشت: چنانچه این توافقنامه میان دو طرف طی شش ماه آینده به ثمر بنشیند، به معنای گسترش روابط در دیگر زمینه‌هاست.

وی افزود: صرف نظر از اینکه طرف برنده میان دو کشور ایران و آمریکا از امضای این قرارداد چه کشوری است، باید گفت که جهان پس از مدت زمان طولانی نفسی به راحتی کشید.

میلاد در ادامه با اشاره به مشکلات و چالش‌های داخلی موجود در بحرین و رد مذاکرات جدی از سوی حکومت بحرین، افزود: چنانچه برنامه هسته‌‌ای ایران که بسیار پر اهمیت است، این گونه در سطح روابط جهانی حل می‌شود و طرف‌های ذیربط درباره آن به نوافق می‌رسند، چرا ما نتوانیم قضایای داخلی و محلی خود را حل کنیم.

این رهبر معارض بحرینی با تاکید بر اینکه در صورت وجود نیت‌های صادقانه، امکان دستیابی به راه حل در پیچیده‌ترین پرونده‌ها نیز وجود دارد، اظهار داشت: جهت حل چالش‌های موجود باید گفت‌وگو کرد، در غیر این صورت اصلا توافقی به دست نخواهد آمد.

از سوی دیگر «عبدالغنی خنجر»،  سخنگوی رسمی و نماینده جنبش حق در خارج از بحرین، اظهار داشت: در پس هرگونه توافق هسته‌ای ایران با غرب، منافع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بسیاری نهفته است.

عبد الغنی خنجر که با خبرنگار فارس گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به اینکه این قرارداد برای سایر کشورهای منطقه نیز مفید خواهد بود، دستیابی به آن را موجب تقویت خط مشی مقاومت در منطقه به شمار آورد.

وی در ادامه با تاکید بر قدرت تیم مذاکره کننده ایرانی در مدیریت گفت‌وگوها برای احقاق حقشان جهت برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای و اتخاذ خط مشی مقاومت و عدم عق نشینی از مواضع گفت: این موضع گیری خط مشی مقاومت را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

خنجر با اشاره به این نکته که توافق ایران و غرب، به مثابه کابوسی دردآور برای حاکمان دیکتاتور و مزدوران استکبار خواهد بود، گفت: روابط حسنه میان ایران و غرب سبب خواهد شد، کسانی که پیشتر از حمایت از مواضع ایران و حقوق این کشور و الگوی اسلامی آن اظهار خجالت و شرمندگی می‌کردند، اکنون جهت ابراز آن شجاعت بیشتری از خود نشان دهند.

خنجر سپس به اقتدار ایران اشاره کرد و گفت: ایران امروزی، قبل از برانگیختن شگفتی دوستان خود، توانسته شگفتی دشمنانش را به واسطه این موضع گیری برانگیزد، به ویژه آنکه پایداری نظام ایرانی هرگز به دلایل  طائفه ای نیست، بلکه ایران کشوری است که به مسائل مردم خود اهمیت می‌دهد.

وی افزود: درهر صورت چه توافق میان ایران و غرب ادامه یابد، چه ادامه نیابد، نتیجه مهم آن است که ایران هرگز از حقوق بایسته خود کوتاه نیامد و مردم آن در مقابل محاصره و تحریم ظالمانه‌ای که علیه آنها تحمیل شده بود، مقاومت کردند.

وی با اشاره به اینکه طبیعی است، تمام مومنان از محقق ساختن حقشان شاد شوند، چراکه این امر با فطرت سلیم بشری در ارتباط است، گفت: ما نیز از این موفقیت ایران خوشحال هستیم،‌ چرا که ایران کشوری است که به خاطر ملت خویش، فداکاری‌های بسیاری را متحمل شده است.

وی همچننین افزود: تجربه ایران در ایستادگی در برابر نزاع تلخ و نابرابر که بر این کشور و مردم آن تحمیل شده بود، را تجربه‌ای شایسته تقدیر دانست و اینکه تمامی کسانی که خواهان دستیابی به حقوق خود هستند، می‌بایست از آن الهام بگیرند، و هرگز از حقوق بایسته خود، کوتاه نیایند.

از سوی دیگر، «ابراهیم العرادی» فعال سیاسی بحرینی نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: امروزه سراسر جهانیان می‌بایست در مقابل این حکومت اسلامی، منطقه‌ای و هسته‌ای سر تعظیم فرود آورند و ما چنین اتفاق میمون و خجسته‌ای را به مردم ایران و محور مقاومت تبریک می‌گوییم.

وی همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران، رؤیای مشروع خود از زمان امام راحل رضوان الله تعالی علیه را محقق کرد و به مدد رهبر خود و نیز همبستگی امت خود توانست رؤیای خود را محقق سازد.

عرادی همچنین با اشاره به اینکه همبستگی ملت و نیز موفقیت تیم مذاکره کننده هسته‌ای توانست شروط خود که کل منطقه و جهان از آن سود می‌برند، را تحمیل کند، افزود: ایران سیاست غنی سازی اورانیوم مشروع را بر کشورهای 5+1 تحمیل نمود و امروز ما این پیروزی خجسته هسته‌ای ایران بر رژیم صهیونیستی را تبریک می‌گوییم.

در پایان این فعال بحرینی سخنان خود را با فرستادن درود به روح پاک امام خمینی قدس سره الشریف و نیز حضرت آیة الله خامنه ای رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران، پایان برد و امام راحل را رهبر پیروز و عامل این پیروزی تلقی کرد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول