اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی:

تنها 4 درصد زائران مشهد از توس بازدید می‌کنند / احیای مجدد شورای احیای توس

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر احیای مجدد شورای احیای مجموعه تاریخی توس گفت: در حال حاضر کمتر از چهار درصد از زائران امام رضا (ع) از توس بازدید می‌کنند.

تنها 4 درصد زائران مشهد از توس بازدید می‌کنند / احیای مجدد شورای احیای توس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدعلی نجفی عصر امروز در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی توس، در نشستی که با حضور استاندار خراسان رضوی، فرماندار مشهد، برخی مسئولین استانی و جمعی از اندیشمندان و پژوهشگران خراسان رضوی در مجموعه تاریخی توس و در جوار آرامگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: باید برای احیای مجموعه تاریخی توس اقداماتی انجام گیرد.

وی گفت: پرداختن به مجموعه تاریخی توس و فردوسی موضوعی مهم است چراکه بعد از وجود مقدس امام رضا (ع) در مشهد که از افتخارات این شهر محسوب می‌شود فردوسی نیز افتخار دوم برای مشهد و خراسان به شمار می‌رود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه افزود: فردوسی نماد و معیار میهن‌دوستی، خداپرستی، شیعه‌گری و عشق و علاقه به فرهنگ ایران است.

وی گفت: فردوسی نماد مسلمان خوبی است که اعتقادی راسخ به ایران و ایرانی نیز داشت و ما باید به جوانان خود این مسئله را انتقال دهیم که ایرانی می‌تواند هم مسلمان خوب و هم ایرانی خوب باشد.

نجفی با اشاره به احیای مجموعه تاریخی توس افزود: آنچه که تاکنون انجام شده خوب بوده و کلید حل مشکلات به نوعی به گردش درآمده است که باید آن را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: از سال 1378 و در راستای سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجموعه تاریخی توس و آرامگاه فردوسی شورای احیای مجموعه تاریخی توس که وزیر ارشاد دبیر آن بوده و اعضای خوبی نیز داشت تشکیل شد اما این شورا با توجه به وضعیت موجود خیلی خوب کار نکرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه افزود: اکنون ما باید در وهله اول شورای احیای این مجموعه را دوباره احیا کنیم.

وی بیان کرد: در مورد بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری نیز باید بررسی کرده و طی طرحی قوی در شورای احیا در خصوص اینکه کدام بخش به بخش خصوصی واگذار شود با استفاده از مشاوری در راستای احیای مجموعه تاریخی توس اقداماتی را انجام دهیم.

نجفی در خاتمه با اشاره به پیشنهادات خرد و کلانی که اندیشمندان و پژوهشگران خراسانی در این نشست در رابطه با احیای مجموعه تاریخی توس ارائه دادند، افزود: در حال حاضر کمتر از چهار درصد از زائران امام رضا (ع) به توس می‌آیند و باید در سبد سفر زائر امام رضا (ع) بخشی نیز به بازدید از آرامگاه فردوسی و مجموعه تاریخی توس اختصاص یابد.

انتهای پیام/2202/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول