اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سابق هرمزگان:

فشار بار مالی توسعه جزایر باید از دوش هرمزگان برداشته شود

استاندار سابق هرمزگان با بیان اینکه جزایر موجود در محدوده هرمزگان کاربری ملی دارند، گفت: این در حالی است که هزینه توسعه و عمران این جزایر از اعتبارات استانی هرمزگان تأمین می‌شود.

فشار بار مالی توسعه جزایر باید از دوش هرمزگان برداشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی عصر امروز در مراسم تودیع خود ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: در این مراسم نیازی به بیان عملکرد خود در مدت مسئولیتم ندیدم چرا که بر این امر اعتقاد دارم که مردم و مدیران به اقدامات صورت گرفته در حال و گذشته اشراف کامل دارند.

وی اظهار امیدواری کرد: آنچه انجام گرفته مورد رضای حق‌تعالی قرار گیرد.

استاندار سابق هرمزگان افزود: استاندار منصوب دولت و نظام است و مجری تصمیمات کلان و مدام باید در این مسیر حرکت کند.

عزیزی با بیان اینکه در بدو ورودش به هرمزگان اولویت‌هایی را مدنظر داشته است، گفت: تلاش در ایجاد هماهنگی بین مجموعه دستگاه‌ها، اولویت‌بندی امور و دوری از اقدامات کم اثر و تلاش بر امور پربازده از جمله مباحثی بود که مدنظر داشتیم.

وی با بیان اینکه توجه به بخش‌های محروم نیز در اولویت قرار داشت، اضافه کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا هرمزگان از حاشیه‌ها دور باشد و در همین راستا حضوری نزدیک به میدانی در شهرستان‌ها داشتیم.

عزیزی یادآور شد: تلاش ما در راستای بالا بردن توان و روحیه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار داشت و به اندازه وسع و توان منابع اهداف را محقق کردیم و تلاش خود را معطوف رویکردها ساختیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هرمزگان در حال حاضر دچار مشکلاتی است، افزود: بروز 15 سال خشکسالی پیاپی مشکلات عدیده‌ای را در حوزه آب، خاک و کشاورزی در این استان رقم زده است و یکی از نیازهای جدی استان توجه به کاهش اثرات خشکسالی است.

عزیزی اضافه کرد: از طرفی در بخش مالی نیز استان با برخورداری از 14 جزیره با کاربرد ملی دچار مشکلاتی در حوزه اعتباری شده است چرا که هزینه عمران و توسعه این جزایر باید از اعتبارات استانی پرداخت شود.

وی گفت: تلاش‌ها در راستای تعیین بودجه ملی برای جزایر در بودجه 99 نیز راه به جایی نبرده است.

استاندار سابق هرمزگان افزود: عدم توسعه‌یافتگی حوزه شیلات سبب شده است آنگونه که باید مردم این استان از منابع و ذخایر دریایی بهره لازم را نبرند چرا که امروزه برای دریافت پروانه‌ها و مجوزهای مرتبط با صید و صیادی باید به تهران رجوع کرد که این امر مشکلات عدیده‌ای را برای صیادان رقم زده است.

وی افزود: به دلیل وجود نگاه‌های مرکزگرایی، مردم استان از بهره‌مندی لازم از دریا کماکان بی‌بهره‌اند.

به گفته عزیزی، بیشترین درآمد دولت و کشور از بنادر و گمرکات هرمزگان است که در حوزه اختصاص منابع ملی به استان نیز نیازمند نگاهی جامع و کامل هستیم.

عزیزی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: باید از جزایر و ذخایر استان استفاده لازم را ببریم.

وی همچنین در پایان با بیان اینکه از همه حلالیت می‌طلبد، تصریح کرد: بر این باورم که تمام کاستی‌ها بر گردن بنده و تمام موفقیت‌ها بر گردن مدیران و مردم استان است.

انتهای پیام/88001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول