اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی مطرح کرد

استقرار کارشناسان میراث فرهنگی در هتل‌های مشهد / معضلی به نام خانه‌های شخصی

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: استقرار کارشناسان میراث فرهنگی در هتل‌های مشهد می‌تواند مؤثر باشد.

استقرار کارشناسان میراث فرهنگی در هتل‌های مشهد / معضلی به نام خانه‌های شخصی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در نشست خبری عصر امروز سازمان میراث فرهنگی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با فعالان حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری استان خراسان رضوی که در هتل بین‌المللی قصر مشهد برگزار شد رجبعلی لباف خانیکی، اظهار داشت: بی‌تردید یکی از حوزه‌های فعال در استان خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس حوزه گردشگری است.

وی افزود: گردشگری مشهد بیشتر حول وجود مقدس امام رضا (ع) بوده است، اما باید توجه داشت که در حوزه‌های دیگر نیز افرادی غیر از زائرین به منظور استفاده از آثار تاریخی و فرهنگی و مسائلی این چنینی به مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

لباف خانیکی افزود: گردشگری با دو حوزه دیگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هماهنگ نیست.

وی اضافه کرد: در این راستا ما باید اقدامی انجام دهیم تا مسافری که به مشهد مشرف می‌شود سیر، تفکر و تعقل کند و بتواند به پاسخ‌هایی که در ارتباط با پدیده‌ها مطرح می‌کند، برسد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری خراسان رضوی تأکید کرد: گردشگری استان باید فرهنگی شود و در جهت احقاق منظور و مفهوم اساسنامه گردشگری از دو حوزه دیگر بهره بگیرد.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که در حوزه گردشگری در استان خراسان رضوی وجود دارد، گفت: از آسیب‌ها می‌توان به گردشگری سلامت، خانه‌های شخصی و ناهنجاری‌هایی که در این ارتباط وجود دارد، اشاره کرد.

لباف خانیکی در پایان متذکر شد: استقرار یک یا چند کارشناس میراث فرهنگی، صنایع دستی، منظرهای طبیعی در هتل‌ها و یا اتوبوس‌هایی که مسافران را از هتل‌ها به جاهای دیگر انتقال می‌دهند می‌تواند مؤثر باشد و گردشگری را در راستای فرهنگی شدن هدایت کند.

انتهای پیام/2202/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول