اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

نیازمند قانون برای برخورد با مجرمان فضای مجازی هستیم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز حرکت‌های غیرمطلوب در فضای مجازی صورت می‌گیرد و دست قوه قضائیه نیز به دلیل کمبود مواد قانونی در برخورد با مجرمین این حوزه بسته است بنابراین نیازمند قانون در این زمینه هستیم.

نیازمند قانون برای برخورد با مجرمان فضای مجازی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک در نشست مشترک با رئیس و اعضای گروه‌های علمی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: در فضای مجازی از چند نظر باید مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی به ما کمک کند که در ابتدا از نظر ریل‌گذاری برای استفاده از ابزار رشد تکنولوژی در حال و آینده نسبت به چیزهایی که نیازمند قانون است و در این زمینه استفاده از ظرفیت حوزه علمیه قم در مسائل مختلف مورد توجه است.

وی ادامه داد: امروز حرکت‌های غیرمطلوب در فضای مجازی صورت می‌گیرد و قوه قضائیه به دلیل کمبود مواد قانونی در برخورد با مجرمین حوزه مجازی مشکل دارد و نیازمند به قانونی هستیم که در مقابل جرم‌های فضای مجازی بایستد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آسیب‌های فضای مجازی باید بررسی و جرم‌های آن را نیز شناسایی و متناسب با آن مواد قانونی را تامین کنیم.

وی با اشاره به ضرورت بررسی آسیب‌های اجتماعی جامعه در مسئله فرهنگ گفت: توقع از حوزه علمیه قم و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی است که با مبانی دینی و ارزشی برای مقابله با این آسیب‌ها چاره‌اندیشی کند.

سالک اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی مانند خوره جامعه را از داخل تهی می‌کند و این اعلام خطری برای دستگاه‌های فرهنگی به‌ویژه حوزه علمیه قم است که اگر فکر اساسی با شیوه‌های متناسب با ادبیات روز به آن توجه نشود دچار یک درون پوسیدگی خواهیم شد و اگر این درون پوسیدگی عمق پیدا کند با یک فشار از پا در می‌آید.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد در بعد فرهنگی باید سریع کار کرد و با کمک آحاد جامعه و هسته‌های اولیه خانواده و مراکز آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و خود حوزه‌های علمیه کار بنیادین و جدی را دنبال کرد.

وی گفت: این به معنای آن نیست که از صفر شروع کنیم بلکه باید داشته‌های حوزه ما و دانشگاه و قوانین که در اختیار است به کمک بیاید و راهکاری برای مقابله با این ناهنجاری‌های داخلی و خارجی پیدا کنیم.

سالک ادامه داد: اگر این مسائل نیازمند دستورالعمل و فعالیت‌های دیگر است باید رقم بخورد و یکی از مراکزی که می‌تواند با تکیه بر مبانی ارزشی این موضوع را تقویت کند مرکز تحقیقات اسلامی مجلس است.

وی اظهار داشت: یک بحث دیگر مطالبات رهبر معظم انقلاب در موضوع فرهنگ است و کمیسیون فرهنگی دنبال احیای مطالبات رهبری است.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول