اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش بانک تجارت در برابر سخنان نماینده سراب

بانک تجارت آذربایجان‌شرقی در برابر سخنان انتقادی مهناز بهمنی نماینده مردم سراب که اقدام بانک تجارت در تعطیلی یکی از شعب این بانک در سراب را اقدامی خلق‌الساعه اعلام کرده بود، واکنش نشان داد.

واکنش بانک تجارت در برابر سخنان نماینده سراب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به دنبال انتشار خبر مهناز بهمنی نماینده مردم سراب که اقدام بانک تجارت در تعطیلی شعبه شریعتی شهر سراب را اقدامی خلق‌الساعه عنوان کرده و این کار را به زیان مشتریان این بانک دانسته بود، این بانک با ارسال توضیحاتی به این مطالب واکنش نشان داد.

در متن توضیحات بانک تجارت آذربایجان‌شرقی آمده است:

به منظور اجرای اصل 44 قانون اساسی، تاکید بر خصوصی‌سازی و کاهش هزینه‌های غیرضروری بنگاه‌های اقتصادی کشور، بانک تجارت نیز در راستای حمایت از منافع سپرده‌گذاران و سهامداران بانک مبادرت به ادغام برخی شعب زیان‌ده نزدیک به هم در شهرهای مختلف کشور کرده است که از جمله آن می‌توان به ادغام شعب شریعتی و مرکزی شهرستان سراب اشاره کرد.

همانطور که پیش از این نیز تعدادی از شعب بانک در شهرهای تبریز و مرند ادغام شد، بانک تجارت در اغلب شهرهای استان آذربایجان‌شرقی نظیر میانه، ملکان، شبستر و... نیز تنها با یک شعبه ارائه خدمت می‌کند.

علاوه بر این، با توجه به توسعه چشمگیر ابزارهای خدمات‌رسانی الکترونیکی بانک نظیر موبایل بانک، تلفنبانک و اینترنت بانک، نیاز به دریافت خدمات و انجام امور بانکی از طریق شعب فیزیکی به نحو چشمگیری کاهش یافته است.

هدف بانک تجارت مانند همیشه ارائه خدمات مطلوب به تمام هموطنان از جمله مردم شریف سراب بوده و پس از ادغام شعب در این شهرستان با ایجاد باجه عصر در شعبه مرکزی و تداوم بهره‌گیری از خودپرداز شعبه شریعتی سراب در محل شعبه مرکزی همچون گذشته بهترین خدمات ممکن را برای مشتریان ارجمند بانک در این شهرستان ارائه می‌کند.

نماینده مردم سراب در دوم آذر در جلسه مشترک مشترک اصناف با مدیران بانک تجارت استان اقدام بانک تجارت در تعطیلی شعبه شریعتی شهر سراب را اقدامی خلق‌الساعه عنوان کرده و گفته بود: این کار به زیان مشتریان این بانک است.

مهناز بهمنی با رد استدلال‌های اقتصادی مدیرعامل بانک تجارت آذربایجان‌شرقی در تعطیلی شعبه بانک تجارت در سراب، این پرسش را مطرح کرد که چرا قبل از این موضوع زیان‌دهی بانک به اطلاع مسئولان و مدیران شهرستان نرسیده بود تا قبل از تعطیلی راهکاری مناسب برای آن اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه این موضوع را با مدیرعامل بانک تجارت کشور در میان گذاشته، یادآور شد: اگر قرار بر تعطیلی برخی شعبات است چرا این کار از شهرستان سراب آغاز شده است.

نماینده سراب، با نام بردن از برخی شعبات این بانک در کلانشهر تبریز اظهار کرد: بهتر بود آغاز این تعطیلی‌ها از تبریز آغاز می‌شد.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس در ادامه خواستار ارائه آمار و عملکردهای شعب بانک تجارت استان برای بررسی موضوع شد و در عین حال بازگشایی شعبه تعطیل شده را خواست عموم اصناف و بازاریان سراب عنوان کرد.

*امسال بانک تجارت در سراب 10 میلیارد ریال زیان داده است

اسماعیل نیک‌نیا مدیرعامل بانک تجارت آذربایجان‌شرقی در این خصوص گفت: اگر در گذشته ارائه خدمات بر سوددهی اولویت داشت امروز با خصوصی‌سازی بانک تجارت، ارائه خدمات اصل نیست بلکه سوددهی و منفعت اقتصادی اصل است.

وی با بیان اینکه از عید امسال 10 میلیارد ریال در سراب زیان کردیم، ابراز داشت: از 70 شعبه بانک تعطیلی‌ها را به هفت شعبه رساندیم و در تبریز هم برخی شعبات را تعطیل کردیم.

نیک‌نیا با انتقاد از همکاران بانکی خود در سراب آنها را به جوسازی و دامن زدن به این موضوع متهم کرد.

مدیرعامل بانک تجارت استان، تعداد بانک‌ها را عامل توسعه یک منطقه ندانست و افزود: در بازدیدی که از یکی از بانک‌های مهم ترکیه داشتم با کمال تعجب متوجه شدم که تعداد شعبات این بانک مهم ترکیه فقط هفت شعبه است.

نیک‌نیا ادامه داد: بانکداری الکترونیک برای به حداقل رساندن مراجعات حضوری به بانک‌ها در بانک تجارت اجرایی شده است.

وی فاصله 150 متری دو شعبه از همدیگر را از دیگر دلایل تعطیلی شعبه شریعتی سراب دانست و افزود: بانک‌ها بنگاه‌های اقتصادی محسوب می‌شوند و سود و منفعت اصلی‌ترین خواسته سهامداران از بانک‌ها است.

انتهای پیام/60002/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول