اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

امیدواریم موفقیت مذاکرات مقدمه‌ای برای حل جامع مسائل هسته‌ای باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه مذاکرات اکنون به مرحله نسبی رسیده ابراز امیدواری کرد که این مرحله از مذاکرات مقدمه‌ای باشد برای حل جامع مسائل انرژی هسته‌ای که مطرح است.

امیدواریم موفقیت مذاکرات مقدمه‌ای برای حل جامع مسائل هسته‌ای باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در پنجمین روز از هفته بسیج در دیدار با بسیجیان گفت: انرژی هسته‌ای، غنی‌سازی اورانیوم و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق مسلم کشور و ملت ایران است و ایران هیچ محدودیتی در این زمینه ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تنها محدودیت ایران، در مورد داشتن بمب اتم است که خود نیز مخالف داشتن آن است، اظهار داشت: این محدودیت باید در مورد تمامی کشورهای این منطقه اعمال شود و باید تمام منطقه از سلاح‌های اتمی و کشتار جمعی خالی شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمن بر روی مردم ایران تاثیر ندارد و مردم ذره‌ای از حق خود کوتاه نخواهند آمد و داشتن دانش هسته‌ای را از حقوق حقه خود می‌دانند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه کشور ایران نیز مانند اکثر کشورها حق دارد که دانش هسته‌ای داشته باشد، تصریح کرد: ما می‌خواهیم نیروگاه اتمی با قدرت بیش از یک‌هزار مگابایت در ایران بسازیم و علاوه بر اینکه مصرف کننده انرژی هسته‌ای باشیم می‌خواهیم صادر کننده تکنولوژی نیروگاه‌های اتمی نیز باشیم.

وی با بیان اینکه اکنون سیاست سرمایه‌گذاری دنیا بر روی مرحله گداخت هسته‌ای است، افزود: مهندسین توانمند ایران نیز می‌توانند به سمت مرحله گداخت هسته‌ای حرکت کنند.

دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: حق غنی‌سازی اورانیوم نه تنها حق ملت ایران است بلکه حق همه ملت‌هاست و نمی‌توانند هیچ محدودیتی در این حق ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مولفه‌های بزرگ اقتدار کشور ایران را نیروهای بسیج عنوان کرد و افزود: نیروهای بسیجی نقش به‌سزایی در پاسخگویی به مطالبات مقام معظم رهبری دارند.

وی عنوان کرد: توسعه علمی، پیشرفت فن‌آوری و دانش‌های بنیانی از مطالبات مقام معظم رهبری است که بسیجیان می‌توانند با تفکر بسیجی و توکل بر خدا نقش مهمی در تحقق این مهم ایفا کنند.

امام جمعه اراک گفت: بسیجیان در خود اتکایی و خودکفایی و حفظ و حراست دستاوردهای انقلاب و برطرف کردن نیازهای داخلی کشور اعم از تولید تجهیزات ضروری پزشکی، تولید مواد اولیه داروها، ساخت قطعات و ایجاد واحدهای تولیدی، صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز با اتکا به روحیه بسیجی می‌توانند نقش به‌سزایی در خودکفایی و قطع وابستگی ایران داشته باشند.

دری‌نجف‌آبادی بحث خانواده، زاد و ولد و ازدواج را از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه در شهر اراک در سال‌جاری معضل طلاق 29 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بسیجیان باید بحث خانواده و ازدواج را جدی بگیرند و از تشریفات و تجملات و تعهدات غلط ساختگی در ازدواج‌ها پرهیز کنند و مقدمات ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: دختران و پسران بسیجی در ازدواج شرایط ایده‌آل و رویایی را در نظر نگیرند و در امر ازدواج تاخیر نیندازند.

وی با بیان اینکه زندگی بسیجیان باید آمیخته به قناعت، ساده زیستی، فتوت، خدمت و جهاد مستمر در راه خدا باشد، افزود: سبک زندگی علوی بهترین سبک زندگی است و بسیجیان باید با بصیرت و تبعیت از ولایت فقیه پیروان واقعی امام علی (ع) باشند.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه با توجه به شرایط حساس کشور در منطقه امروز رسالت بسیج سنگین است بر لزوم پایمردی، مقاومت، آمادگی و بصیرت و حمایت از مقام معظم رهبری تاکید کرد.

انتهای پیام/87002/م40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول