اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد:

تأسیسات ذخیره‌سازی گاز شوریجه به پالایشگاه خانگیران ملحق می‌شود

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از الحاق بزرگ‌ترین طرح ذخیره‌سازی گازی خاورمیانه (شوریجه) به این مجتمع گازی خبر داد.

تأسیسات ذخیره‌سازی گاز شوریجه به پالایشگاه خانگیران ملحق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، ناصر اسلامی افزود: با توجه به همجواری این مجتمع ذخیره‌سازی گاز با پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در منطقه عملیاتی خانگیران و با برگزاری جلسات مختلف و تلاش‌های فراوان، بزرگ‌ترین طرح ذخیره‌سازی گازی خاورمیانه (شوریجه) به این مجتمع گازی ملحق می‌شود.

وی این گام مهم را در راستای کاهش هزینه بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: در حقیقت این کار باعث انتقال تجربیات و تجارب همکاران ما خواهد شد و فعالیت بخش‌های مختلف همچون پشتیبانی، تعمیرات و HSE در یک راستا انجام می‌شود و فعالیت موازی نخواهیم داشت.

اسلامی الحاق مجموعه ذخیره‌سازی به پالایشگاه خانگیران را در تولید گاز موثر دانست و تاکید کرد: با الحاق ذخیره‌سازی به مجتمع گاز شهید هاشمی‌نژاد، حداقل معادل تولید دو واحد به واحدهای تصفیه گاز پالایشگاه اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 65 درصد انرژی از طریق گاز تامین می‌شود، تصریح کرد: سبد انرژی از سمت نفت به گاز در حال چرخش است و باید گفت از گاز نباید صرفاً به عنوان گرمایش استفاده کرد بلکه باید با ایجاد ارزش افزوده در چرخه تولید استفاده شود.

وی با بیان اینکه پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد از پایدارترین پالایشگاه‌های گازی کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: سابقه 30 ساله این مجتمع گازی حاکی از این مدعاست و هر سال در پایداری و تولید گاز تأثیر داشته است.

اسلامی تاکید کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برای سوخت‌رسانی در فصل زمستان، از هموطنان درخواست می‌کنیم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا دیگران نیز بتوانند از این نعمت الهی در فصل سرد سال استفاده کنند.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول