اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله کعبی تاکید کرد

تصمیم نهایی ایران در گرو رفتار غربی‌ها

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تصمیم نهایی ایران در خصوص توافق هسته‌ای در گرو رفتار غربی‌هاست.

تصمیم نهایی ایران در گرو رفتار غربی‌ها

آیت‌الله عباس کعبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در قم، با اشاره به توافق در مذاکرات 1+5 اظهار داشت: نباید این توافق را به معنای عقب‌نشینی از توسعه و پیشرفت در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تلقی کرد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید از حق ملت ایران در زمینه پیشرفت هسته‌ای صیانت کنند، بیان داشت: توافق هسته‌ای، گامی مثبت و متناسب با واقعیات و شرایط امروز جامعه است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: همه مسئولان و تیم مذاکره‌کننده باید در مقابل زیاده‌خواهی‌ها با هوشمندی، حکمت و صلابت ایستادگی کنند.

وی توافق هسته‌ای را گامی مثبت و متناسب با واقعیات و شرایط امروز جامعه توصیف کرد و گفت: در این مذاکرات، حقوق ملت ایران در برخورداری از حق غنی‌سازی و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای با رعایت خطوط قرمز محقق شد.

آیت‌الله کعبی با تاکید بر اینکه نتیجه مذاکرات، پیروزی ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار و قدرت‌های جهانی است، بیان داشت: ما این پیروزی را مرهون زحمات دانشمندان جوان هسته‌ای، شهدای هسته‌ای، ایستادگی و مقاومت ملت ایران می‌دانیم.

وی از دیگر عوامل پیروزی این مذاکرات را رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب، تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده در چالش با آمریکا، کشورهای غربی و شورای امنیت دانست و گفت: همه عوامل در کنار یکدیگر شرایط را برای این پیروزی فراهم کرد و مرحله نتیجه‌گیری و ثمربخشی این مذاکرات با روی کار آمدن دولت یازدهم همزمان شد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نباید خدمات و تلاش‌های دولت دهم را در پیشرفت‌های هسته‌ای نادیده بگیریم، ابراز داشت: اگر در دولت نهم و دهم به توافق می‌رسیدیم، اکنون بسیاری از پیشرفت‌های هسته‌ای امروز را نداشتیم که مبنای توافق قرار گیرد.

*تصمیم نهایی ایران در گرو رفتار غربی‌ها

وی با اشاره به اراده طرفین برای توافق در مسئله هسته‌ای بیان داشت: این اراده موجب شکل‌گیری روند جدید مذاکرات شد.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه توافق در مسئله هسته‌ای، برای غربی‌ها یک آزمون از سوی ایران است، تصریح کرد: باید دید در این 6 ماه غربی‌ها چه رفتاری از خودشان نشان می‌دهند و ایران بر همان اساس تصمیم خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت توافق نهایی تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده در این مراحل باید هوشیاری و هوشمندی مضاعفی را به کار ببندند زیرا ممکن است که طرف مقابل بخواهد با اعمال فشار و زیاده‌خواهی جلوی توفیق و پیشرفت‌های آینده را بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خویش به اظهارات اخیر اوباما اشاره کرد و گفت: فضاسازی‌های رسانه‌ای و برداشت‌های آمریکا از محتوای مذاکرات هرگز نمی‌تواند به اصل این پیروزی و موفقیت درخشان خدشه‌ای وارد کند.

وی با تبریک این پیروزی بزرگ به رهبر معظم انقلاب و ملت گفت: این توافق‌ها باید تا رفع کامل تحریم‌ها ادامه یابند.

انتهای پیام/78005/ی30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول