اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه مطرح کرد

اهتمام مدیران مدارس علمیه و طلاب به تقویت مباحثه

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه مباحثه از ارکان اصلی حوزه‌های علمیه است، گفت: باید مدیران مدارس علمیه نسبت به تقویت مباحثه در بین طلاب توجه داشته و بر این امر نظارت کنند چرا که مباحثه موجب تقویت بنیه علمی طلاب می‌شود.

اهتمام مدیران مدارس علمیه و طلاب به تقویت مباحثه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه کشور که در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد با اشاره به اینکه فعالیت در مدارس علمیه عملی عبادی بوده و گامی در راستای ادای دین نسبت به دین خدا است، تصریح کرد: باید مدیران مدارس علمیه نسبت به برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی امور اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید از سوی مدیران مدارس علمیه در زمینه علمی و تربیتی طلاب نسبت به برنامه‌ریزی اقدام شود، بیان کرد: اولویت‌بندی نیازها از دیگر اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات مدیران مدارس علمیه افزود: گره‌گشایی از امور طلاب، توجه به درد و دل طلاب، رعایت سجایای اخلاقی، افق دید وسیع و ... از جمله خصوصیاتی است که باید مدیران حوزه‌های علمیه از آنها بهره‌مند باشند.

وی در ادامه بر بهره‌گیری از تجربیات تاکید کرد و اظهار داشت: باید در مدارس علمیه نشاط علمی حفظ شده و رقابت سالم علمی و فرهنگی بین طلاب ایجاد شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ضرورت احترام به اساتید، تصریح کرد: باید مدیران مدارس علاوه بر انجام وظایف، حضوری معنوی و غیراداری در محیط مدرسه داشته و بر روی طلاب اثرگذاری داشته باشند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه با اشاره به اینکه مباحثه از ارکان اصلی حوزه‌های علمیه است، تاکید کرد: باید مدیران مدارس علمیه نسبت به تقویت مباحثه در بین طلاب توجه داشته و بر این امر نظارت کنند چرا که مباحثه موجب تقویت بنیه علمی طلاب می‌شود.

وی با اشاره به گسترش مفاسد اجتماعی خاطرنشان کرد: این مسائل طلبه و غیرطلبه نمی‌شناسد و باید بنیه اخلاقی طلاب هرچه بیشتر تقویت شود.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: آگاهی از مسائل روز از دیگر نکات مورد تاکید است و باید در این زمینه از نظرات اساتید مورد تایید بهره گرفت.

انتهای پیام/2258/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول