اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره جهاد کشاورزی البرز خبر داد

تولید حدود 210 تن عسل در استان البرز

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 210 تن عسل در این استان تولید شده است.

تولید حدود 210 تن عسل در استان البرز

تورج صارمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین تولیدات استان البرز مربوط به تولید عسل طبیعی است و این صنعت در سال‌های اخیر به دلیل حمایت‌ها و تسهیلات ارائه شده به زنبورداران رشد خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 660 زنبوردار در استان البرز فعال هستند و بر اساس آخرین سرشماری‌های انجام شده، این زنبورداران اداره حدود 50 هزار کندوی زنبور عسل را بر عهده دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه میزان تولید عسل در این استان برآورد شده است‌، گفت: متاسفانه در تابستان امسال به دلیل شرایط جوی و گرمای هوا اندکی در تولید عسل نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشتیم.

صارمی بیان داشت: با این وجود تاکنون در استان البرز زنبورداران موفق به تولید حدود 210 تن عسل شده‌اند که این میزان تولید نیز مطلوب است.

وی خاطر نشان کرد: استان البرز به دلیل موقعیت جغرافیایی و محیط طبیعی که دارد به ویژه در دامنه‌های جنوبی البرز از شرایط خوبی برای پرورش زنبور و تولید عسل برخوردار است که تلاش داریم با حمایت از زنبورداران این صنعت در استان طی سال‌های آینده رشد بهتری داشته باشد.

صارمی گفت: به عنوان نمونه مناطقی از استان البرز مانند شهرستان طالقان دارای طبیعت بسیار خوبی برای فعالیت زنبورداران است و شاهد هستیم که در این شهرستان از ابتدای سال جاری 82 تن عسل تولید شده است.

وی افزود: عسل تولید شده در شهرستان طالقان حدود 39 درصد مجموع عسل تولیدی در استان البرز است و از این نظر زنبورداران طالقانی رتبه نخست را دارند.

* ارائه بیش از 17 میلیارد ریال تسهیلات به زنبورداران البرز

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه چه تسهیلاتی در اختیار زنبورداران قرار می‌گیرد، گفت: یک بخش از تسهیلات مربوط به اعتبارات مالی است که برای توسعه فعالیت زنبورداران ارائه می‌شود.

صارمی گفت: طی دو سال اخیر در مجموع بیش از 17 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات در اختیار زنبورداران قرار گرفته است که این بودجه برای توسعه فعالیت‌ آنها پرداخت شده است.

وی متذکر شد: به طور قطع با افزایش اعتبارات مالی می‌توانیم حمایت‌های بیشتری از زنبورداران البرزی داشته و در نهایت اهدافی که برای توسعه و افزایش تولید عسل داریم را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/2302/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول