اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گناباد:

کتاب با ظاهر آرام و بی‌صدا می‌تواند جامعه‌ای را متحول کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گناباد گفت: کتاب به ظاهر دوست آرام و بی‌صدایی بوده اما آنقدر نافذ و تاثیرگذار بر شخصیت اجتماعی و فرهنگی است که می‌تواند جامعه را متحول کند.

کتاب با ظاهر آرام و بی‌صدا می‌تواند جامعه‌ای را متحول کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین مجتبوی صبح امروز در مراسمی که به مناسبت هفته کتاب در سالن ارشاد گناباد برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم یک کتاب و معجزه جاویدان و مایه افتخار مسلمانان است؛ به طوری که توانسته بیش از 1400 سال جامعه بشری را به سوی هدایت رهنمون سازد.

وی افزود: در نخستین آیاتی که بر پیامبر گرامی اسلام (ص) نازل شد با خواندن شروع می‌شود و این جالب است که خواندن، نخستین سخن خالق با مخلوقش است؛ در آیات بعدی خداوند سوگند به قلم یاد می‌کند که نشان دهنده بعد فرهنگی بسیار عمیقی است که قلم و نگارش دارد.

این مسئول در ادامه به جایگاه عمیق کتاب اشاره کرد و گفت: جایگاه کتاب عمیق است، کتاب در مفهوم قرآنی صرفاً نگارش یافته چند کاغذ یا پیوستن چند مطلب علمی نیست و معانی متعددی مفسران به کار برده‌اند که یک معنای آن همین معنایی است که ما برداشت می‌کنیم.

مجتبوی تصریح کرد: کتاب به ظاهر دوست آرام و بی‌صدایی است اما آنقدر نافذ و تاثیرگذار بر شخصیت اجتماعی و فرهنگی است که می‌تواند جامعه را متحول کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گناباد ارتقای کتاب و کتابخانه را در جامعه ضروری دانست و ادامه داد: ارتقای جایگاه کتاب، کتابخانه و کتابدار یعنی توسعه جایگاه علم، فرهنگ و معرفت و هرچه بتوانیم در این راستا گام برداریم خدمت بزرگی به فرهنگ و تمدن جامعه کرده‌ایم.

مجتبوی به اهمیت علم و دانش اشاره کرد و عدم رشد فرهنگ در زمینه کتاب و کتابخوانی را یکی از مشکلات امروز جامعه دانست.

وی خاطرنشان کرد: احادیث و روایات متعددی وجود دارد که مبین جایگاه علم، دانش و معرفت و پرداختن به مسائل فرهنگی و کتابت است و با بررسی فرهنگ و تمدن اسلامی درمی‌یابیم مسلمانان در صدر اسلام حرکت خوب و قدرتمندی در زمینه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه انجام داده‌اند.

مجتبوی افزود: امروز ما نسبت به آن زمان بسیار عقب هستیم و وقتی یک محقق چند سال از عمر خود را صرف یک پژوهش می‌کند و یک هزار جلد از کتاب او را منتشر می‌کنیم؛ چرا مطالعه نکنیم.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول